اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرجهاد کشاورزی ارزوئیه خبر داد:

آغاز برداشت ذرت از 15 هزار هکتار مزارع ارزوئیه

خبرگزاری فارس: مدیرجهاد کشاورزی ارزوئیه گفت: برداشت ذرت دانه‌ای از 15 هزار هکتار مزارع در ارزوئیه آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود، 127 هزار و 500 تن ذرت دانه‌ای از سطح مزارع برداشت شود.

آغاز برداشت ذرت از 15 هزار هکتار مزارع ارزوئیه
مجید حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در هفته اول آذر ماه جاری دو باب استخر پرورش ماهی در وکیل‌ آباد شهرستان ارزوئیه با تعداد 9 هزار و 500 قطعه بچه ماهی طی دو مرحله، ماهی‌دار شدند.
وی بیان داشت: بچه ماهی‌های توزیعی از نوع قزل‌آلا بوده که بعد از طی یک دوره پرورش شش ماهه قابل عرضه به بازار مصرف هستند.
حبیبی افزود: همچنین عملیات برداشت محصول سیب‌زمینی از مزارع این شهرستان از ابتدای آذر ماه جاری آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عملکرد سیب‌زمینی در ارزوئیه 25 تن در هر هکتار بوده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت از کل سطح زیرکشت سیب‌زمینی این شهرستان بالغ بر 11 هزار و 250 تن محصول برداشت و برای مصارف خوراکی و بذری روانه بازار شود.
حبیبی خاطرنشان کرد: ارقام سیب‌زمینی مورد کاشت در شهرستان ارزوئیه شامل سانته، میلوا و سانتیاست.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه افزود: برداشت پنبه از سطح یک‌ هزار و هکتار مزارع ارزوئیه آغاز شده است.
وی نوع پنبه کاشته شده در ارزوئیه را از نوع ورامین ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود 3 هزار و 250 تن پنبه از مزارع برداشت و به کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی تحویل شود.
حبیبی همچنین از آغاز برداشت ذرت دانه‌ای از 15 هزار هکتار مزارع در ارزوئیه خبر داد و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود 127 هزار و 500 تن ذرت دانه‌ای از سطح مزارع برداشت شود.
وی افزود: عملیات برداشت ذرت دانه‌ای با 10 دستگاه کمباین در حال انجام است و 23 کارخانه ذرت خشک‌کنی در ارزوئیه عملیات خشک کردن این محصول را انجام می‌دهند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول