اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان هفته جاری؛

آلودگی هوای اصفهان به اوج می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تا پایان هفته جاری میزان آلاینده‌های موجود در اصفهان به تدریج افزایش می‌یابد و آلودگی هوای اصفهان در روز‌های چهار شنبه و پنج شنبه به اوج خود می‌رسد.

آلودگی هوای اصفهان به اوج می‌رسد
احمدرضا لاهیجان‌زاده دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه پدیده اینورژن از چند روز گذشته تا کنون در اصفهان ایجاد شده است، اظهار داشت: با کاهش دما و پایدار بودن شرایط جوی آلودگی‌های موجود در سطح شهر افزایش می‌یابند اما وارونگی دمای هوای اصفهان هنوز در وضعیت هشدار قرار دارد.
وی به بررسی‌های شبانه‌روزی وضعیت آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته اصفهان در وضعیت مساعدی قرار دارد و آخرین اطلاعات موجود در این زمینه شرایط سالم در اصفهان حاکم است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اصفهان در مرز سالم و هشدار قرار دارد، تصریح کرد: در روز‌های گذشته اصفهان با آلودگی هوا مواجه شده اما در حال حاضر میزان آلودگی‌های موجود در هوای اصفهان به میزان چشمگیری کاهش یافته است.
وی به مساعد بودن شرایط حاکم بر هوای اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: از فردا اصفهان با کاهش دما و سکون هوا مواجه می‌شود و هوای پایدار در اصفهان استقرار می‌یابد.
لاهیجان‌زاده با اشاره به ارتباط مستقیم افزایش آلاینده‌ها با کاهش دمای هوا تاکید کرد: تا پایان هفته جاری میزان آلاینده‌های موجود در اصفهان به تدریج افزایش می‌یابد و آلودگی هوای اصفهان در روز‌های چهار شنبه و پنج شنبه به اوج خود می‌رسد.
وی با بیان اینکه مردم باید هشدار‌های لازم در این زمینه را جدی بگیرند، اضافه کرد: شهروندان باید میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی را در سطح شهر کاهش بدهند و از تجمع آلاینده‌ها در فضای شهر در پایان هفته جلوگیری کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: صنایع و کوره‌های آجر‌پزی آلاینده نیز باید فعالیت خود را به منظور جلوگیری از تشدید آلودگی هوای در پایان هفته جاری کنترل کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پدیده اینورژن در اصفهان کنترل است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: از فردا بعد از ظهر تجمع آلاینده‌ها در اصفهان آغاز می‌شود و در سال گذشته وزش باد به مدت هشت روز در اصفهان وجود نداشته است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول