اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خبرداد:

آبگیری سد مخزنی سورال در دهگلان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: با اتمام مراحل عملیاتی سد سورال در دهگلان به زودی آبگیری این سد آغاز می‌شود.

آبگیری سد مخزنی سورال در دهگلان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اردوان نوسودی دوشنبه شب در جلسه هماهنگی طرح‌های عمرانی استان که در سالن جلسات استانداری در سنندج، برگزار شد، اظهار داشت: حفظ و توسعه منابع آبی به همراه سدسازی، از مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی و توسعه زیر بناهای کشاورزی و اقتصادی در کردستان است.
به گفته وی، سد مخزنی سورال دهگلان بر طبق نیاز بخش‌های کشاورزی و اقتصادی این شهرستان طراحی و ساخته شده و با بهره‌برداری از آن شاهد توسعه پایدار در این منطقه خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: برای ساخت این سد 8 میلیون متر مکعبی بیش از 190 میلیارد ریال هزینه شده است.
نوسودی خاطرنشان کرد: در بخش توسعه کشاورزی در اراضی پایاب این سد بیش از 12 هزار هکتار باغات و زمین‌های کشاورزی آبیاری و به زیر کشت آبی خواهند رفت.
نوسودی با بیان اینکه سد مخزنی سورال تامین کننده آب بخش عظیمی از اراضی کشاورزی این شهرستان است، اضافه کرد: امیدواریم با تکمیل و ساخت دیگر سدهای منطقه مشکل کم آبی در دشت‌های این شهرستان و شهرستان‌های همجوار این سد برای همیشه مرتفع شود.
وی از روند ساخت سدهای در دست احداث استان ابراز رضایت کرد و افزود: وجود معارض و نبود تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز برای اتمام هرچه سریع‌تر این طرح‌ها از مهم‌ترین موانع موجود در مسیر احداث سد در کردستان است.
وی در پایان از کردستان به عنوان سر منشا آبریزهای اصلی کشور نام برد و یادآور شد: هدایت و ساماندهی این منابع آبی موجب شکوفایی و ثبات اقتصادی و اجتماعی استان می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول