اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان خبر داد:

بهره‌مندی 75.1 درصدی روستاهای زنجان از آب آشامیدنی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در حال حاضر شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در روستاهای استان زنجان 75.1 درصد است.

بهره‌مندی 75.1 درصدی روستاهای زنجان از آب آشامیدنی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمدالله حسنی بعد از ظهر امروز در جلسه امنیت غذایی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان زنجان 924 روستا دارد که از این تعداد 724 روستا بالای 20 خانوار و 179 روستا زیر 20 خانوار هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 526 روستا نیز زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.
وی با اشاره به اینکه از 387 هزار و 226 نفر جمعیت روستایی استان زنجان 308 هزار نفر از خدمات آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب روستایی استفاده می‌کنند، افزود: 128 روستای شهرستان زنجان، 49 روستای شهرستان ایجرود، 139 روستای شهرستان خدابنده، 46 روستای شهرستان ابهر، 12 روستای خرم‌دره، 61 روستای شهرستان طارم از خدمات آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان استفاده می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روستاهای استان 329 حلقه چاه، 328 دهنه چشمه، 2 هزار و 129 خط انتقال آب آشامیدنی، 168 رشته قنات، 31 ایستگاه پمپاژ آب، 80 دستگاه کلر زن گازی و 132 دستگاه کلر زن برقی وجود دارد.
وی با بیان اینکه 722 باب مخزن ذخیره آب برای ذخیره آب آشامیدنی در روستاهای استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: امسال تعداد 232 هزار 593 مورد کلرسنجی انجام شده که از این تعداد 24 هزار و 512 مورد کلرسنجی مطلوب بوده است.
حسنی با بیان اینکه امسال 208 هزار و 81 مورد آزمون میکروبی از آب آشامیدنی روستاها انجام شده است، عنوان کرد: در همین مدت تعداد 6 هزار و 285 مورد آزمون میکروبی mpn در آب شرب روستایی استان صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر شاخص بهره‌مندی کلرزنی در آب آشامیدنی روستاهایی استان زنجان 90 درصد است، تصریح کرد: شاخص بهره‌مندی کلرزنی آب آشامیدنی روستاهای استان زنجان از شاخص بهره‌مندی متوسط کشوری بالاتر است.
وی سطح فرسودگی تاسیسات آب‌رسانی روستاهای استان را در سه سطح عنوان کرد و افزود: تاسیساتی که فرسودگی آنها 30 درصد است، تاسیساتی که تا 70 درصد فرسودگی دارند و روستاهایی که بدون تاسیسات بوده و نیاز به احداث تاسیسات در این روستاها است.
حسنی تصریح کرد: در روستاهایی که تاسیسات آنها فرسودگی دارد و روستاهایی که فاقد تاسیسات هستند اعتبارات ویژه‌ای لازم است تا به حال استاندارد آب رسانی برسند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در ایام ماه محرم اقدام به توزیع بروشور و پوستر استفتائات مراجع عظام در بین وعاظ و روحانیون کرده بود تا به بهبود فرهنگ استفاده از آب در روستاها کمک کند.
وی به بیان نقش و جایگاه نعمت خدادادی و ضروری آب در زندگی و حیات بشری پرداخت و افزود: در همایش روحانیون و مبلغین دینی پوسترهای تبلیغاتی در بین روحانیون توزیع شده بود تا آنان در زمینه اهمیت مصرف آب و جایگاه آن در جامعه و زندگی بشری در جلسات وعظ و خطابه در روستاهای استان زنجان به ایراد سخنانی بپردازند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول