اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی فرآورده‌های لبنی استان اصفهان:

دلیل عمده‌ افزایش قیمت‌ شیر ورود شیر خشک به کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی فرآورده‌های لبنی استان اصفهان گفت: یکی از دلایل عمده‌ای که موجب بالا رفتن قیمت‌ها شده بحث ممنوعیت ورود شیر خشک به کشور است.

دلیل عمده‌ افزایش قیمت‌ شیر ورود شیر خشک به کشور است
هومان امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ممنوعیت ورود شیر خشک به کشور بیان داشت: یکی از دلایل عمده‌ای که موجب بالا رفتن قیمت‌ها شده بحث ممنوعیت ورود شیر خشک به کشور است.
وی ادامه داد: شیر خشک به غیر از مصرف در شیر خانوار در محصولات لبنی دیگری مانند ماست استفاده می‌شود که این ممنوعیت موجب شده کارخانه‌های شیر خشک، شیر خام را با قیمت مناسب خریداری کرده و شیر خشک بسازند و دیگر کارخانه‌های لبنی آن ماده مورد نیاز را با قیمت گران‌تری بخرند.
مدیرعامل شرکت تعاونی فرآورده‌های لبنی استان اصفهان افزود: ممنوعیت واردات شیر خشک به کشور به شدت به ضرر ما است و اگر شیر خشک در داخل تولید شود تمام شیر خام به سوی آن کارخانه‌ها برده شده و این کار خود به خود کمبود شیر را در جامعه به همراه می‌آورد.
وی اضافه کرد: ما به آن میزان تولید در داخل نداریم که بتوانیم به اندازه نیاز شیر خشک در داخل کشور تولید کنیم.
امیری اظهار داشت: در این حالت کارخانه لبنی از دو طرف ضرر می‌کند از یک طرف موجب بالا رفتن شیر خام شده و از طرف دیگر نیز شیر خشک را با قیمتی بالاتر خریداری می‌کنند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه دلیل ممنوعیت شیر خشک به کشور چیست، ادامه داد: به نظر می‌آید که این اقدام از طرف دامداران و به دلیل اینکه قیمت شیر خام افزایش پیدا کند انجام شده است.
مدیرعامل شرکت تعاونی فرآورده‌های لبنی استان اصفهان افزود: البته بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی نیز این ممنوعیت را به وجود آوردند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت حل مشکل واردات شیر خشک گفت: در حال حاضر به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم اما عده‌ای نیز معتقدند که شیر خشک آزاد شده و تعرفه آن نیز کاهش پیدا کند در غیر این صورت با کاهش شیر پاکتی و دیگر محصولات لبنی روبه‌رو می‌شویم.
امیری تاکید کرد: اگر این ممنوعیت ادامه پیدا کند موجب می‌شود که قیمت محصولات لبنی افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به این مطلب که ما در چهارچوب قانون موظف حرکت می‌کنیم ادامه داد: ما با مشکلاتی روبه‌رو هستیم از یک طرف شیر خام آزاد است و هیچ نظارتی بر آن نمی‌شود و قیمت تثبیت شده‌ای هم ندارد و از آن طرف خروجی که برای محصولات لبنی وجود دارد نظارت شده است یعنی در این جا به صورت عملی ضرر می‌بینند و دامدار ضرر نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت تعاونی فرآورده‌های لبنی استان اصفهان گفت: در حال حاضر قیمت شیر خام افزایش پیدا کرده که در این صورت کارخانه‌دار نمی‌تواند آن مقدار اضافه قیمت را بر روی محصولات خود بگذارد به همین دلیل این واحدها را با مشکل مواجه کرده و در نتیجه ورشکستگی آنها را به دنبال دارد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول