اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز:

دانشگاه علوم پزشکی اهواز جایگاه هشتم را در زمینه پژوهش دارد

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: دانشگاه اهواز در میان حدود ۴۶ دانشگاه کشور جایگاه هشتم را در زمینه پژوهش و تحقیقات دارد.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز جایگاه هشتم را در زمینه پژوهش دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی فقهی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش، به آغاز هفته پژوهش از ۲۲ آذرماه اشاره کرد و اظهارداشت: دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع و سازمان‌ها افتتاحیه این رویداد را روز سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه، به‌طور هم‌زمان برگزار می‌کنند و دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز هم برگزاری افتتاحیه را در دستور کار خود داد.
وی از اجلاس معاونان پژوهشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خوزستان خبر داد و گفت: این اجلاس ۲۳ و ۲۴ آذرماه در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) برگزار می‌شود و معاونان و مدیران پژوهشی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، مدیران ستادی و معاونان تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست شرکت می‌کنند.
فقهی ادامه‌داد: بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) نمادی از جنگ در حوزه پزشکی است که از سال گذشته تلاش شد این نماد حفظ شود و در راستای بازسازی آن هم اقداماتی انجام شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز افزود: این اجلاس سومین‌ همایش بزرگی است که در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) برگزار می‌شود. پیش از این نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور و همایش دفاع مقدس و جامعه جراحان کشور در این مکان برگزار شده بود. تلاش می‌کنیم بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) به عنوان محلی برای برگزاری سمینار‌ها و همایش‌های ستادی علمی تبدیل شود.
فقهی ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تخصصی استان خوزستان، دانشگاه‌ها و مراکز دارای انتشارات غرفه دارند؛ دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز هم کتب تخصصی خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کند.

*رشد ۴۰ درصدی شاخص‌های پژوهش
وی افزود: دانشگاه طی چند سال گذشته به همت اساتید، پژوهشگران و مدیران ستادی خود توانسته سیر رو به رشدی را در حوزه‌های مختلف داشته باشد. چون دانشگاه علوم‌پزشکی با حوزه سلامت سر و کار دارد، فعالیت‌های پژوهشی خود را بیشتر در این حوزه انجام می‌دهد. نگاه ما به مقوله پژوهش نگاه کلانی است و تمایل داریم که پژوهش را میان همه مخاطبان که‌‌ همان مردم هستند، به‌گونه‌ای گسترش دهیم که همه با مفاهیم پژوهش آشنا شوند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: بر اساس شاخص‌های وزارتخانه و از لحاظ چاپ و یا انتشار مقالات، برگزاری کارگاه‌ها و سمینار‌ها امتیاز خامی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود که امتیاز خام دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت.
معاون تحقیقاتی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهارداشت: امتیاز دانشگاه از ۷ هزار و ۳۰۰ به ۱۰ هزار و ۲۰۰ رسید و بر اساس این امتیاز، دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز در میان حدود ۴۶ دانشگاه کشور جایگاه هشتم را دارد.

*فعالیت ۱۶ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۶ مرکز تحقیقاتی دارای مجوز اصولی در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد شش مرکز مجوز پذیرش دانشجوی دکترای تحقیقاتی دارند.
معاون تحقیقاتی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پرونده شش مرکز دیگر با عنوان «غذا و دارو»، «سرطان»، «تورما»، «گوش و حلق و بینی»، «زمین‌شناسی پزشکی» و «نفرولوژی» برای دریافت مجوز به شورای گسترش ارسال شده است. سه مرکز تحقیقات تالاسمی، فیزیولوژی و عفونی گرمسیری دارای موافقت قطعی هستند که تشکیل یک پژوهشکده به نام پژوهشکده سلامت داده‌اند.
فقهی افزود: امسال دو مجله «جنتا شاپیر» و «علوم بهداشتی» امتیاز پژوهشی کسب کردند که این ارتقاء برای ما بسیار ارزشمند است. یکی از زیر ساخت‌های دانشگاه مراکز تحقیقاتی است؛ امسال مراکز تحقیقاتی تغذیه، توانبخشی، فناوری زیست محیطی و بهداشت باروری مجوز اصولی دریافت کردند. سال گذشته هم در ارزیابی‌های مراکز تحقیقاتی با یک سال فعالیت، مرکز تحقیقاتی سم‌شناسی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز جایگاه نخست را در میان مراکز تحقیقات دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داد و مجوز پذیرش دانشجوی دکترای تحقیقاتی را دریافت کرد. 
فقهی گفت: سال گذشته دانشگاه در برگزاری کنگره بین‌المللی بیهوشی تجربه بسیار موفقی را کسب کرد. همچنین سال گذشته پنج کنگره داخلی در دانشگاه برگزار شد؛ دانشگاه در این زمینه کارنامه خوبی دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته از دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۸۴ مقاله به صورت پوستر و ۴۴ سخنرانی از ۱۴۰ شرکت‌کننده در همایش‌ها و کنگره‌های خارج از کشور و ۴۹۶ پوستر و ۱۲۹ سخنرانی در کنگره‌های داخلی ارائه شد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول