اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت؛

تولید ماهی در زنجان فراتر از اهداف برنامه پنجم

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات استان زنجان با بیان اینکه تولید ماهیان زینتی در این استان امسال به دو میلیون و 600 هزار قطعه رسید، گفت: امسال تولید ماهی در زنجان از رقم هدفگذاری شده برنامه پنجم عبور کرده است.

تولید ماهی در زنجان فراتر از اهداف برنامه پنجم
محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ارائه طرح‌های توجیهی در فضای اندک محیط مسکونی، برنامه‌ریزی برای دوره‌های آموزشی مقدماتی و تخصصی و تخصیص تسهیلات بانکی برای واجدین شرایط و بازدید ماهانه از مزارع فعال استان توسط کارشناسان متخصص از طریق مدیریت شیلات و آبزیان زنجان موجب افزایش تولید ماهیان زینتی شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه 52 مرکز تولید ماهیان زینتی در فضای سه هزار و 500 متر مربع با استفاده از امکانات و آب شهری 30 گونه ماهی زینتی را پرورش می‌دهند، افزود: ماهیان زینتی تولیدی استان زنجان شامل اسکار، دیسکی، مولی، پلاتی، گوپی، انجل و سوروم گلدفیش است.
وی خاطرنشان کرد: ماهیان تولید شده در زنجان علاوه بر استان‌های همجوار تهران به کشور عراق نیز صادر شده است.
صیادبورانی ارزش صادرات ماهیان پرورشی زینتی امسال را پنج میلیارد و 430 میلیون ریال عنوان کرد و یادآور شد: امسال تولید ماهیان زینتی نسبت به سال گذشته در همین مدت هشت درصد افزایش داشته است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه امسال همچنین در استان زنجان چهار هزار و 600 تن ماهی در استخرها و منابع آبی دیگر تولید شده، خاطر نشان کرد: هدفگذاری استان زنجان برای تولید ماهی در برنامه پنجم توسعه چهار هزار و 500 تن بود که امسال تولید ماهی در استان از رقم هدفگذاری شده برنامه پنجم عبور کرده است.
وی یادآور شد: علاوه بر تولید ماهی‌های معمولی و پرورش ماهیان زینتی سه گونه با ارزش ماهی سفید، فیل ماهی و آزاد ماهی دریای خزر نیز قرار است در استان زنجان پرورش داده شود.
صیاد بورانی افزود: به دلیل اینکه رودخانه‌های محل تخم‌ریزی، زاد و ولد و پرورش ماهیان دریای خزر دچار آلودگی شده‌اند و احداث سد بر روی این رودخانه‌ها که محل تکثیر ماهیان دریای خزر است با مشکل مواجه شده و خطر انقراض نسل در این آبزیان به وجود آمده، به همین منظور مقرر شده تا با بررسی کارشناسانه ماهیان ویژه دریای خزر در استان زنجان پرورش داده شوند.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه فاز مطالعاتی مجتمع‌های آبزی‌‌پروری از سال 80 در زنجان آغاز شده، افزود: مطالعه مجتمع آبزی‌پروری 750 تنی پرورش ماهیان گرمابی نوروزآباد در شهرستان زنجان، مجتمع پرورش ماهیان سرد آبی گلابر در ایجرود به ظرفیت 500 تن و مجتمع پرورش ماهیان سرد آبی تالوار خدابنده به ظرفیت هزار و 500 تن از جمله پروژه‌های اداره شیلات این استان است.
وی با بیان اینکه مجتمع پرورش سیستم مدار بسته شهرستان زنجان به ظرفیت هزار و 100 تن و مجتمع تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرستان زنجان به ظرفیت 10 میلیون قطعه به اتمام رسیده است، خاطر نشان کرد: مجتمع‌های نوروزآباد، پرورش ماهی در سیستم مدار بسته و تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به مرحله تکمیل و ساخت تاسیسات زیربنایی و واگذاری به متقاضیان رسیده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول