اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان تاکید کرد:

توجه کشاورزان کرمان به کشت محصولات کم‌آب

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه استان کرمان با مشکل کم‌آبی مواجه است، کشاورزان منطقه باید به کشت محصولات کم‌آب توجه جدی داشته باشند.

توجه کشاورزان کرمان به کشت محصولات کم‌آب
اسماعیل نجار روز گذشته در حاشیه افتتاح نخستین گلخانه اتوماتیک کرمان در زرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این واحد گلخانه‌ای برای نخستین بار در استان کرمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت 2 هکتار ایجاد شده است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این گلخانه زمینه اشتغال 15 نفر به طور مستقیم و همچنین شغل‌های غیر مستقیم در بخش‌های دیگر از جمله حمل و نقل و فروش فراهم شده است.
نجار با اشاره به اینکه گلخانه تمام اتوماتیک هیدروپونیک زرند ظرفیت برداشت انواع گل رز در تمام فصل‌ها را داراست، بیان داشت: با توجه به اینکه استان کرمان با مشکل کم‌آبی مواجه است، کشاورزان منطقه باید به کشت محصولات کم‌آب توجه جدی داشته باشند.
استاندار کرمان بر ضرورت تسریع در جذب تسهیلات بخش مشاغل خانگی در این خطه تاکید کرد و کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و ارتقای مدیریت کسب و کار را از جمله ویژگی‌های اشتغال خانگی دانست.
مدیر اجرای طرح گلخانه تمام اتوماتیک هیدروپونیک زرند به خبرنگار فارس گفت: با بهره‌‌برداری از این طرح سالانه 600 هزار شاخه گل رز تولید و 10 درصد آن به بازارهای داخلی وارد و بقیه به خارج از کشور صادر می‌شود.
ایرانمنش افزود: برای احداث این طرح 8 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی هزینه شده است.
وی بیان کرد: این طرح در قالب دو فاز طراحی شده و برای احداث فاز دوم آن که برای تولید گل لیلیوم و آنتوریو در نظر گرفته شده، 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول