اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان اعلام کرد:

رتبه 14 اشتغال‌زایی در کشور برای خوزستان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: طبق آمار به دست آمده خوزستان در زمینه اشتغالزایی در سال‌جاری در کشور رتبه 14 و در بین استان‌های بزرگ رتبه پنجم را دارد.

رتبه 14 اشتغال‌زایی در کشور برای خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان، اظهار داشت: عملکرد بانک‌های خوزستان در اعطای تسهیلات برای طرح اشتغالزایی در سال جاری ضعیف است و نسبت به استان‌های دیگر عقب هستند.
وی با بیان اینکه وضعیت بانک‌های تجاری در اعطای تسهیلات خوب نبوده است، گفت: وضعیت بانک‌های تخصصی از جمله کشاورزی، مسکن و صنعت و معدن در اعطای تسهیلات در استان بسیار خوب است و توانسته‌اند به بیش از 100 درصد از تعهدات خود عمل کنند.
استاندار خوزستان ادامه داد: این در حالی است که بانک‌های تجاری در استان از جمله تجارت، ملت و صادرات کمتر از 100 درصد تعهدات خود را محقق کرده‌اند و بیشتر آنها 35 الی 80 درصد تعهدات خود را در اعطای تسهیلات محقق کرده‌اند.
حجازی افزود: این آمار نشان از ضعیف بودن روند این طرح است که چند عامل باعث کند شدن روند اشتغالزایی در استان شده است، مشکل در تامین اشتغال نیست همکاری در بعضی از دستگاه‌ها کمتر است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر اشتغالزایی استان وجود دارد، تصریح کرد: بعضی از دستگاه‌ها در وارد کردن آمار اشتغال ایجاد شده به سامانه اشتغال تعلل می‌کنند و همین امر باعث شده تا اشتغال ایجاد شده ثبت نشوند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در اشتغالزایی بسیار اهمیت دارد، افزود: در هفت ماهه نخست امسال 14 هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه جذب استان شد و پروژه‌های زیادی در زمینه اشتغالزایی در استان به اجرا درآمده است.
وی گفت: در شهرستان‌های استان اشتغالزایی بیشتر در بخش کشاورزی تقویت شد.
حجازی همکاری بانک‌ها را در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست و تاکید کرد: اعطای تسهیلات به موقع تاثیر بسیار زیادی در افزایش اشتغالزایی استان دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول