اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده:

90 درصد اراضی ملی شهرستان خدابنده سند ثبتی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده گفت: 90 درصد از اراضی ملی شهرستان خدابنده دارای سند ثبتی هستند.

90 درصد اراضی ملی شهرستان خدابنده سند ثبتی دارد
محسن اصغری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در هشت ماه گذشته سال جاری 44 هکتار از اراضی ملی در شهرستان خدابنده خلع ید و رفع تصرف شده است.
وی ادامه داد: از این میزان 37 هکتار خلع ید بوده است که به استناد ماده 4 واحد انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده با بیان اینکه این میزان اراضی ملی با همکاری مراجع قضایی از تصرف سود جویان خارج شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، عمده تعدی‌های صورت گرفته به اراضی ملی از جانب اشخاص حقیقی و به صورت غصبی بوده و برای تبدیل این اراضی به زمین‌های کشاورزی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 43 فقره تعدی به اراضی ملی شهرستان خدابنده انجام شد، خاطر نشان کرد: این تعداد پرونده شامل بیش از 163 هکتار از اراضی ملی است.
اصغری افزود: در شش ماهه نخست سال جاری نیز 25 فقره تعدی به اراضی ملی این شهرستان شامل بیش از 385 هکتار از این اراضی صورت گرفته است که پرونده‌های مربوط به این تخلفات، به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه اکثر تصرف کنندگان، از حدود اراضی ملی شده و مستثنیات آگاهی دارند، گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خدابنده در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه، اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بهره‌برداران و روستائیان کرده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خدابنده تصریح کرد: خدابنده به عنوان بزرگترین شهرستان شمال غرب کشور، دارای مساحتی در حدود 515 هزار هکتار است که از این میزان 142 هزار هکتار، جزء اراضی ملی است.
وی با بیان اینکه 90 درصد از اراضی ملی این شهرستان دارای سند ثبتی هستند، اظهار کرد: حدود هشت درصد از اراضی این شهرستان، وقفی است.
اصغری با اشاره به اینکه بخشی از حدود اراضی ملی این شهرستان دارای حد و مرز طبیعی است، گفت: احداث کمربند حفاظتی در این شهرستان از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی پارک آبخیزداری قیدار و سد خاکی قانلو را از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان خدابنده برشمرد و افزود: پارک آبخیزداری قیدار به عنوان تفرجگاه و سد خاکی قانلو به منظور جمع‌آوری هرز آب‌های سطحی و ذخیره آب برای مصارف کشاورزی، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول