اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دو هفته دیگر؛

غرامت بیمه باغداران به حساب آنان واریز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: غرامت بیمه زراعت در آذربایجان‌شرقی به طور کامل پرداخت شده و تا دو هفته دیگر به حساب آنان واریز می‌شود.

غرامت بیمه باغداران به حساب آنان واریز می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه برنامه‌ریزی فعلی سازمان بر این قرار گرفته است که در کنار افزایش سطح بیمه محصولات کشاورزی از فناوری‌های نوین به منظور پیشگیری از خسارات بلایای طبیعی استفاده کند، اظهار داشت: عامل تغذیه و امنیت غذایی اهمیت ویژه‏ای در کشور داشته و همواره موضوع امنیت غذایی یکی از مشکلات جوامع بوده است و در صورتی که جوامع نتوانند با روش‌های مناسب از سرمایه‏گذاران بخش کشاورزی حمایت کنند در تأمین مواد غذایی و توسعه اقتصادی پایدار با مشکل مواجه خواهند شد.
وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در منطقه‏ای خشک و نیمه خشک قرار گرفته و در سال‌های اخیر با خشکسالی‏های متعددی روبه‏رو بوده است، افزود: هر ساله کشاورزان و دامداران به علت خشکسالی یا بارندگی‏های ناگهانی، سیل، آفات گیاهی و سایر حوادث طبیعی دچار خسارت‏های فراوانی می‏شوند که این مسئله موجب دلسردی کشاورزان برای سرمایه‏گذاری بیشتر در سال‏های آتی را سبب می‏شود.
محمدیان گفت: از این رو استفاده از ابزار بیمه به منظور کم کردن ریسک از طریق توزیع آن در میان بهره‌‌برداران، جایگاه خاص و اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. 
وی به نقش بیمه در تضمین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و کمک به استمرار تولید کشاورزی در استان اشاره کرده و افزود: تقویت و توسعه نظام بیمه کشاورزی به‌عنوان پشتیبان تولیدکنندگان برای مقابله با عوامل تهدیدکننده قهری و طبیعی از ضرورت‌های اساسی در بخش کشاورزی استان به ‌شمار می‌رود.
محمدیان با بیان اینکه بخش کشاورزی در مقایسه با بخش‏های صنعت و خدمات کمترین سهم را از پوشش‏های بیمه‏ای دارا است، ادامه داد: در این زمینه بیمه محصولات کشاورزی در زمینه تحقق هدف‏های توسعه اقتصادی و اجتماعی همچنین برای حفظ تداوم تولیدات کشاورزی و تثبیت درآمد کشاورزان یکی از مهم‏ترین راهکارها است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین از تغییر رویکرد در بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: در گذشته فقط محصولات کشاورزی بیمه می‌شد اما در مصوبه جدید در زمینه بیمه کشاورزی تنه ‌درختانی همچون سیب، گردو، انار، بادام و تاسیسات ایجاد شده هم زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرد.
محمدیان با بیان اینکه بیمه شدن ارزش محصولات و تناژ واقعی محصولات باغی از جمله عوامل مورد بحث در بیمه کشاورزی است که این عوامل را به صندوق بیمه محصولات کشاورزی منعکس کرده و در حال بررسی است، افزود: امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم 80 درصد از اراضی زراعی، 40 درصد از باغات، صددرصد طیور و زنبور عسل، 50 درصد آبزیان و 30درصد بخش دام استان آذربایجان‌شرقی را بیمه کنیم.
وی با اشاره به اینکه اعتبار خشکسالی به منظور غرامت خسارات بر اساس گزارش‌های هواشناسی تعلق می‌گیرد، خواستار ارائه گزارش‌های خشکسالی هیدرولوژیک و کشاورزی به صورت جداگانه شده و گفت: ارزیابی خشکسالی نباید تنها بر اساس شاخص بارش صورت گیرد بلکه درجه حرارت و دیگر شاخص‌های تاثیرگذار در روند تولید محصولات کشاورزی هم باید مدنظر قرار گیرد.
محمدیان با بیان اینکه با وجود اعلام نرمال بودن بارش در سال گذشته، شاهد کاهش30 تا 40 درصدی تولید کشت پاییزه با توجه به عدم بارندگی در پاییز بودیم، ادامه داد: امیدواریم اعتبارات خشکسالی براساس واقعیات و شاخص‌های تاثیرگذار خشکسالی هیدرولوژیک و کشاورزی صورت پذیرد. 
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول