اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن، تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

1200 واحد آلاینده از شهرکرد خارج می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن، تجارت چهارمحال و بختیاری از انتقال یک هزار و 200 واحد آلاینده به خارج از شهر شهرکرد مرکز این استان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

1200 واحد آلاینده از شهرکرد خارج می‎شود
علیرضا جیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به‌منظور انتقال واحدهای آلاینده به خارج از شهر افزون بر 40 هکتار زمین از سوی این سازمان خریداری شده است.
وی افزود: با انتقال این واحدها ظرفیت موجود شهرک صنعتی شهرکرد افزایش می‌یابد که این امر در توسعه صنعتی استان نیز نقش موثری را ایفا خواهد کرد.
جیلان با تأکید بر اینکه خروج مشاغل و صنایع آلاینده و مستقر شدن آنها در خارج از شهر همکاری و برنامه‌ریزی تمام مسئولان اجرائی را می‎طلبد، گفت: سامان بخشی مشاغل و واحدهای آلاینده در خارج از شهر علاوه بر اینکه در شرایط زیست محیطی شهر اثرگذار خواهد بود، موجب ساماندهی و نظم صنوف نیز می‌شود.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن، تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به واحدهای صنفی ایجاد کننده آلاینده، گفت: سنگبرها، جعبه‌سازها، چوب‎فروشان، ریخته‌گرها، تراشکارها و همچنین آبکاران و ضایعات فروشان آهن به عنوان صنایع و مشاغل آلاینده محیط زیست در شهر بوده که باید آنها را ساماندهی کرد.
وی تصریح کرد: شکی نیست که تصمیمات نسنجیده و بدون برنامه‌ریزی و کارشناسی صنایع، می‌تواند بر جاذبه‌ها و جنبه‌های گوناگون زیست محیطی شهرها، سکونت‌های انسانی، تأثیرات نامطلوبی بگذارد و سلامت و بهداشت انسان را تهدید کند.
جیلان تأکید کرد: با شناسایی و رفع مزاحمت‌های مشاغل در برش زمانی خاص و در صورت رفع نشدن آلاینده‌های مشاغل باید رأی صادر شده توسط مسئولان امر مبنی بر تعطیلی این واحدها و انتقال آنها به شهرک‌های صنفی و خدماتی باشد.
وی با اشاره به مزایای در نظر گرفته شده برای اصنافی که به خارج از شهر انتقال یابند، گفت: معافیت چند ساله مالیاتی، عدم پرداخت عوارض شهرداری، صدور رایگان پروانه ساخت از مهم‌ترین این مزایا به‎شمار می‏رود.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن، تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برهمین اساس این سازمان آماده همکاری با واحدهای آلاینده صنفی در راستای انتقال از مرکز شهر به شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های هفتگانه این استان است.
انتهای پیام
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول