اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بانوی نیک‌اندیش شیرازی صورت گرفت؛

اهدای منزل 3 میلیارد تومانی برای ایجاد مرکز درمانی

خبرگزاری فارس: منزل‌ مسکونی یک بانوی نیک‌اندیش شیرازی به مساحت یک‌هزار متر مربع و ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به درمانگاه خیریه بیماری‌های مادرزادی و ژنتیک تبدیل شد.

اهدای منزل 3 میلیارد تومانی برای ایجاد مرکز درمانی
پریوش‌ صدیق این بانوی نیک‌اندیش شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز هدف خود از این کار را، حس نوع‌دوستی و در راستای شعر پرمحتوای سعدی که بنی‌آدم را اعضای یکدیگر می‌نامد، عنوان کرد.
صدیق اظهار داشت: در این درمانگاه خیریه که به‌نام پزشکان مرحوم ضیا صدیقی و منوچهر صدیق نامگذاری شده است، آزمایشگاه‌های مختلف مادرزادی و ژنتیک و تشخیص قبل از تولد، ژن‌درمانی و ژنتیک سرطان انجام می‌گیرد.
این نیک‌اندیش شیرازی ادامه داد: امیدواریم راه‌اندازی این درمانگاه راهی برای جلوگیری از بروز نقایص ژنتیکی باشد.
وی بیان داشت: این درمانگاه هم‌اکنون مدت یک هفته است فعالیت‌های درمانی خود را با فعالیت پزشکان متخصص آغاز کرده و پذیرای بیماران بسیاری از نقاط مختلف استان فارس به ويِژه کشورهای حوزه خلیج فارس است.
به گزارش خبرنگار فارس، این نیک‌اندیش 75 بهار عمر خود را پشت‌سر گذاشته و بیش از 30 سال به عنوان معلم و دبیر در آموزش و پرورش مشغول به خدمت بوده‌ است.
همسر وی ضیا صدیقی، پزشکی نیک‌اندیش بوده است که همواره به دنبال کارهای خیر بوده و بیماران را بدون حق ویزیت معالجه و درمان می‌کرده و پس از درمان از آنان می‌خواست اگر توانایی پرداخت هزینه درمان خود را دارند به آن بپردازند.
امروز نیز پریوش صدیق همسر این پزشک نیک‌اندیش به این نتیجه رسیده که خانه یک‌هزار متر مربعی خود در منطقه قصرالدشت شیراز که یکی از بهترین نقاط این شهر محسوب می‌شود را با همکاری مجمع خیران تامین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مرکز درمانی تبدیل کند و با ساختن خانه‌ای جاودان در بهشت، باقی مانده عمر خود را در آپارتمان به سر برد.
صدیق در مورد برادرش منوچهر صدیق، نیز می‌گوید که او یکی از پزشکان نخبه و جوان کشور و در اواخر عمر خود رئیس بیمارستان سینا در تهران بوده که بر اثر تصادف جان به جان‌آفرین تسلیم کرده است.
انتهای‌پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول