اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد:

اطعام 30 هزار نفر در سمنان با مشارکت پلیس

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: اعتبار مورد نیاز برای اطعام نزدیک به 30 هزار نفر در دهه نخست محرم از محل نذورات مردمی و مشارکت ماموران انتظامی تامین شده است.

اطعام 30 هزار نفر در سمنان با مشارکت پلیس
محمدرضا میرزایی امروز در گفت‏و‏گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان در تشریح عملکرد پلیس در برگزاری مراسم عزاداری دهه نخست محرم در استان سمنان، مهم‏ترین برنامه‏های سوگواری دهه نخست محرم‏الحرام را که از سوی هیئت عزاداری ناجا در سطح استان به اجرا درآمد، تشریح کرد.
وی به برگزاری مراسم باشکوه عزاداری در حسینیه امام خمینی (ره) ستاد فرماندهی در سمنان اشاره کرد و گفت: این حسینیه به یکی از کم‏نظیرترین و بزرگ‏ترین مراکز مذهبی استان تبدیل شده که خیل عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) در آن دور هم گرد آمده و به سوگواری می‏پردازند.
فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه نخست ماه محرم این مکان مقدس همه شب پذیرای انبوهی از مردم شهیدپرور وعزاداران حسینی (ع) بود، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد از جمعیت 2 تا 3 هزار نفری که هر شب در این حسینیه حضور یافتند، نوجوانان و جوانان شیفته اهل بیت (ع) بودند.
میرزایی به برنامه‏های اجرا شده در این مراسم نیز اشاره کرد و اظهار کرد: با دعوت از سخنرانان و مداحان کشوری و استانی، شرکت‏کنندگان با فضایل و مناقب امام حسین (ع) و یاران باوفایش آشنا می‏شدند.
فرمانده انتظامی استان سمنان از همکاری عقیدتی سیاسی، حفاظت اطلاعات و دیگر رده‏های تخصصی در برگزاری باشکوه این مراسم قدردانی کرد و گفت: همانند سال‏های گذشته این مراسم با قرائت زیارت پرفیض عاشورا آغاز می‏شد و در ادامه، سخنرانان اهداف حرکت و نهضت عاشورا را تبیین می‏کردند و سپس مداحان به مرثیه‏سرایی می‏پرداختند و در پایان نیز از شرکت‏کنندگان با اطعام پذیرایی می‏شد.
میرزایی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در این برنامه، از حضور پررنگ مسئولان استان نیز خبر داد و افزود: مدیران و مسئولان دستگاه‏های گوناگون ضمن حضور در این برنامه در حسینیه امام خمینی (ره) از توجه به نیروی انتظامی به فعالیت‏های مذهبی و فرهنگی نیز قدردانی کردند.
وی به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در حسینیه امام خمینی (ره) نیروی انتظامی در سمنان در ششمین روز محرم اشاره و تاکید کرد: برگزاری منظم و باشکوه این مراسم نیز افتخاری بر دیگر افتخارات نیروی انتظامی در حوزه اجرای فعالیت‏های مذهبی و فرهنگی افزود.
رئیس هیئت عزاداران حسینی فرماندهی انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری همه روزه مراسم سوگواری در صبح‏های دهه نخست ماه محرم ویژه همکاران انتظامی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول