اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار همدان:

تصمیم‌گیری برای همدان با مسئولان آن است نه شهردار بهار

خبرگزاری فارس: شهردار همدان در خصوص اقدامات شهردار بهار برای انتقال میدان میوه و تره بار همدان به شهر بهار گفت: اگر شهردار بهار در مقیاس شهر خود قصد ایجاد میدان بار دارد از نظر ما مشکلی نیست اما تصمیم‌گیری برای کلان‌شهر همدان توسط مسئولان این شهر انجام می‌شود.

تصمیم‌گیری برای همدان با مسئولان آن است نه شهردار بهار
سیدمسعود عسگریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان ضمن مخالفت انتقال میدان میوه و تره بار به شهر بهار و علاقه‌مندی شهردار این شهر به این امر اظهار کرد: باید به این نکته توجه شود که لازم نیست سایر همکاران بنده برای شهر همدان تصمیم‌گیری کنند.
وی افزود: از سوی دیگر اگر شهردار بهار در مقیاس شهر خود قصد ایجاد میدان بار دارد از نظر ما مشکلی نیست اما تصمیم‌گیری برای کلان‌شهر همدان توسط مسئولان این شهر و در نهایت استاندار صورت می‌پذیرد.
شهردار همدان در ارتباط با اظهار نظر شهردار بهار مبنی بر انتقال میدان میوه و تره بار همدان به این شهر خاطرنشان کرد: ایشان اظهار نظر خود را کرده‌اند و قرار نیست شهرستان دیگری برای همدان تعیین تکلیف کند.
وی از پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهرداری همدان قبل از تصدی مسئولیت توسط ایشان در ارتباط با خریداری زمین به منظور ایجاد میدان میوه و تره بار گفت و ادامه داد: این زمین با 50 هکتار در مسیر روستای رباط شورین خریداری شده بود که بنا به نظر اتحادیه میوه و تره بار این زمین مورد مقبول قرار نگرفت.
عسگریان با بیان اینکه از سال 88 به دنبال تأمین زمین مورد نیاز برای احداث میدان میوه و تره بار بودیم، افزود: چندین مورد زمین با نظر اتحادیه میوه و تره بار انتخاب شده و در کارگروه مسکن و شهرسازی مصوب شده و در تملک آنها که از وظایف خود این افراد بوده این قضیه منتفی شد.
وی گفت: اواخر سال 89 با اعضای شورای شهر این موضوع را در میان گذاشتیم و قرار شد زمین توسط شهرداری خریداری و صدور پروانه ساختمانی به صورت رایگان انجام پذیرد و به منظور تأمین وام مورد نیاز احداث نیز هماهنگی‌هایی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صورت گرفته است.
شهردار همدان تأکید کرد: در حال حاضر سه مورد زمین برای این کار انتخاب شده که پس از رایزنی‌های صورت گرفته نسبت به تعیین تکلیف نهایی یکی از آنها اقدام می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طبق آخرین جمع‌بندی صورت گرفته در استانداری و طبق نظر معاون عمرانی استاندار، قرار شد شهرداری بهار در حد شهرستان بهار کار کند و میدان بار همدان نیز باید در شهرستان همدان تعیین تکلیف شود.
به گفته عسگریان، شهرداری بهار از یک سو مصوبه کمیسیون نظارت را ندارد و از سوی دیگر هیچ مصوبه‌ای مبنی بر تأیید مسئولان شهرستان همدان در ارتباط با انتقال میدان میوه و تره بار به شهرستان بهار در دست آنها نیست چرا که مسئولان دست‌اندرکار همدان مخالف این امر هستند.
وی با بیان اینکه برای میدان بار همدان از سنوات قبل برنامه‌ریزی شده، تأمین آرامش و آسایش همگان را امری ضروری خواند و افزود: انتقال میدان میوه و تره بار همدان به شهر بهار مشکلاتی را برای مغازه‌داران و خرده‌خریدکنندگان همدان ایجاد می‌کند که افزایش هزینه خانوارهای شهر همدان در امر رفت و آمد این مسیر نیز یکی دیگر از این موارد است که باید این موارد را به صورت جدی مد نظر داشته باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول