اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات بین‌المللی اختراعات؛

مخترع بروجنی مدال نقره سئول را کسب کرد

خبرگزاری فارس: در مسابقات بین‌المللی اختراعات کره جنوبی 2011 یکی از مخترعان جوان شهرستان بروجن با اختراع دستگاه رباط چاپگر حرارتی موفق به کسب مدال نقره این مسابقات شد.

مخترع بروجنی مدال نقره سئول را کسب کرد
سجاد راستی بروجنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: رباط چاپگر حرارتی وسیله اختراعی من برای شرکت در این مسابقات بود که با کسب مدال نقره این مسابقات این اختراع با شماره ثبت 70803  ثبت جهانی شد.
وی با اشاره به قابلیت‌ها و امتیازات خاص این اختراع، گفت: صرفه جویی در مصرف برق، دارا بودن مانیتورینگ هدایت و قابلیت چاپ بر روی هر شیء از خصوصیات بارز این دستگاه است.
راستی بروجنی با بیان اینکه مخترعان ایرانی در جهان زبانزد هستند، گفت: اختراعات و ابداعات مخترعان ایرانی در سطح جهان هم اکنون زبانزد کارشناسان فن و دانش شده است.
این مخترع جوان بروجنی خاطرنشان کرد: رقابت‌های این مسابقات با حضور کارشناسان کشورهای مختلف برگزار شد و همه شرکت کنندگان در سطح بسیار بالایی حضور داشتند.
وی با ابراز خرسندی از کسب این مدال جهانی، گفت: کسب این مدال نشان دهنده این است که توسعه و پیشرفت ایرانی اسلامی با شتاب فراوان و گام بلند در این سرزمین در حال انجام است.
راستی بروجنی مهم‌ترین خواسته مخترعان را حمایت از آنها عنوان کرد و گفت: حمایت از مخترعان و مبتکران می‌تواند آنها را برای دست یافتن به قله‌های دیگر علم و دانش ترغیب کند.
وی با تأکید بر ضرورت حمایت بیش از پیش مسئولان از طرح‌های پژوهشی دانشجویی، گفت: باوجود استعدادهای بسیار جوانان این استان عدم حمایت مسئولان سبب می‌شود تا بسیاری از ایده‌ها و اختراعات در حد اختراع باقی بماند.
راستی بروجنی اضافه کرد: این در حالی است که با حمایت از این پژوهشگران و فراهم کردن بستر فعالیت برای مخترعان و نخبگان زمینه توسعه این استان و کشور و دست‌یابی به منویات مقام معظم رهبری در راستای شکوفایی اقتصادی سریع‌تر محقق خواهد شد.
مسابقات بین‌المللی اختراعات از 10 تا 13 آذر با حضور 31 کشور جهان و800 مخترع شرکت کننده در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول