اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

50 کتابخانه در مساجد روستایی استان اردبیل فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل از فعالیت بیش از 50 کتابخانه در مساجد روستایی اردبیل خبر داد.

50 کتابخانه در مساجد روستایی استان اردبیل فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خیرالله عزیزی صبح امروز در نشست با کتابداران مساجد استان اردبیل اظهار داشت: شایستگی و عظمت مساجد تنها به برگزاری نمازهای جماعت نیست بلکه مسجد کانون مهر و عاطفه و پرداختن به مسایل فرهنگی، آموزشی و اخلاقی است که وجود کتابخانه دربرگیرنده همه این مفاهیم است.
وی اهمیت مطالعه و کتاب و تامل و تعمق در آن را یکی از مهم‌ترین اسباب بصیرت‌افزایی و شناخت دوست و دشمن معرفی کرد و بیان داشت: کتاب می‌تواند انیس‌ترین یاری باشد که مومن حقیقی را به راه هدایت و رستگاری رهنمون کرده و راه هدایت را به او نشان دهد.
این مسئول اهمیت آگاهی و بصیرت در سایه مطالعه را یادآور شد و ادامه داد: کتاب و کتابخوانی موضوعی است که نباید محدود به زمان و مکان خاصی باشد بلکه فرهنگ مطالعه و کتاب در یک حرکت جامع و فراگیر می‌تواند در تمام شئون زندگی تاثیرگذار و بی‌بدیل باشد.
عزیزی همچنین در ادامه سخنان خود از اهدای کتاب از سوی مومنان و افراد متدین به کتابخانه‌ها خبر داد و با ضروری خواندن این امر خاطرنشان کرد: همه ما باید در تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های مساجد بکوشیم و اجازه دهیم همه از کتاب‌های موجود استفاده کنند.
وی ادامه داد: مسجد و کتابخانه همواره در رسیدن به اهداف متعالی قرینه هم هستند به طوریکه بعد از رسالت نبی مکرم اسلام مسلمانان پس از تلاش برای مکتوب کردن قرآن کتب الهی را به مساجد اهدا و یا وقف می‌کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: اگر مسجد محوریت مطالعه و کتابخوانی باشد افراد حاضر شده در آن در کنار مطالعه کتاب می‌توانند تفکر دینی، توحیدی و ارزشی خود را نیز تقویت کنند.
عزیزی در پایان سخنان خود به ضرورت و اهمیت توسعه کتابخانه‌های مساجد و همراهی خوب کانون‌های مساجد در این حرکت تاثیرگذار اشاره و اضافه کرد: این اقدامات در سال‌های اخیر سبب شده تا در مساجد یک رونق همیشگی را برای حضور جوانان و نوجوانان شاهد باشیم که با هدف مطالعه و بهره‌گیری از فرصت‌های پیش‌ آمده خود پیشقدم هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول