اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش؛

سند صنایع فرهنگی رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری قم از رونمایی سند صنایع فرهنگی با همکاری سازمان تبلیغات و نظارت ستاد هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

سند صنایع فرهنگی رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفته پژوهش و فناوری، سید‌مهدی محدث بر ضرورت توجه به علوم انسانی و کاربردی سازی آن همگام با علوم ارزشمند اسلامی تأکید کرد و افزود: قم به عنوان پایگاه بزرگ و با قدمت تشیع تولید علم الگوهای فراملی خوبی را ارائه کرده است.
وی با تاکید براینکه تاثیرگذاری دین و اندیشه برخاسته از قم در بیداری اسلامی منطقه مشهود است، تصریح کرد: بیش از 50 مرکز آموزش عالی، حوزوی و علمی تأثیر فراوانی در ارائه علوم انسانی و اسلامی و حتی بیداری اسلامی دارند که باید مورد توجه و سرمایه گذاری‌های فرهنگی قرار گیرد.
دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری قم از تعامل گسترده مراکز فناوری و علمی با مرکز رشد علوم انسانی خبر داد و افزود: امیدواریم با توجه به پیشرفت‌های فراوان درحوزه‌های انسانی و اسلامی بتوانیم در راستای کاربردی سازی این علوم نیز گام‌های مثبتی برداریم.
وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در خصوص حمایت از ایده‌های برتر و طرح‌های کاربردی از سوی مسئولان و مدیران ارشد استان گفت: طرح راه‌اندازی مرکز رشد علوم انسانی در راستای حمایت از نخبگان و پژوهشگران برتر علوم انسانی در قم است.
محدث با اشاره به اینکه برنامه هفته پژوهش از بیست و دوم تا بیست و هفتم آذر ماه در قم برگزار می‌شود، اظهار کرد: تشکیل ستاد، دبیرخانه و هفت کمیته کاربردی و علمی نیز در راستای برگزاری هرچه بهتر و حرفه‌ای برنامه‌های این هفته تشکیل  شده است.
دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری قم با تاکید براینکه در هفته پژوهش و فناوری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های علمی و آموزشی مفصلی برگزار می‌شود، افزود: افراد نخبه و پژوهشگر توسط کمیته علمی  شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که با هماهنگی‌های لازم در هفته پژوهش مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری قم با اعلام آغاز برنامه‌های این هفته از 22 آذر ماه با نواخته شدن زنگ یکی از مدارس و با شعار «جهاد اقتصادی و  پژوهش و فناوری» در استان قم ادامه داد: همایش تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهنده، برگزاری کارگاه‌های مهارتی و علمی، برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای انرژی هسته‌ای و برگزاری همایش ملی جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی بخشی از برنامه های این هفته است.
محدث از رونمایی سند صنایع فرهنگی با همکاری سازمان تبلیغات و نظارت ستاد هفته پژوهش و فناوری خبر داد و گفت:  هفته پژوهش و فناوری امسال با برگزاری همایش ملی دستاوردهای انرژی هسته‌ای و همایش ملی جهاد اقتصاد در عرصه کشاورزی رنگ و جلوه کشوری دارد.
وی با اشاره به اینکه با حمایت معاونت توسعه و مدیریت سرمایه اجتماعی ریاست جمهوری و به همت استانداری قم و با حضور کارشناسان برجسته کشوری، همایش جهاد اقتصادی در عرصه کشاورزی از وضعیت مطلوب و کیفی برخوردار است، افزود: به  این همایش 450 مقاله علمی ـ کاربردی ارسال شده است که در نوع خود  کم نظیر است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول