اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد:

گسترش دامنه برنامه‌های همایش انوار الهی در شهرهای هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تا موعد برگزاری همایش ملی انوار اخلاقی عرفانی امام سجاد (ع) در استان،‌ برنامه‌هایی نیز در روزهای آینده با موضوع همایش در مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

گسترش دامنه برنامه‌های همایش انوار الهی در شهرهای هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد عصر چهارشنبه طی نشستی در رابطه با برگزاری همایش ملی انوار اخلاقی عرفانی امام سجاد (ع)، با بیان اینکه نخستین همایش انوار اخلاقی عرفانی امام سجاد (ع) به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و با همکاری مجموعه دستگاه‌های فرهنگی 30 آذرماه 90 در بندرعباس برگزار می‌شود،‌ اظهار داشت: توجه ویژه به محتوای این همایش، در معرفی ابعاد مختلف زندگی امام سجاد (ع) و تربیت نسل جوان موثر خواهد بود.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری 20 گفتمان دینی با موضوع تبیین سیره علمی و عملی امام سجاد (ع) در این استان پیرامون همایش ملی انوار اخلاقی عرفانی امام سجاد (ع) خبر داد.
به گفته انصاری‌راد همزمان با برپایی همایش ملی انوار اخلاقی عرفانی امام سجاد (ع)، 20 گفتمان دینی با محوریت بررسی زوایای شخصیت امام سجاد (ع) و نقش آن حضرت در احیا دین مبین اسلام در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود.
وی افزود: این گفتمان‌ها از 20 تا 30 محرم سال‌جاری با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در سطح مدارس و مراکز آموزش عالی این استان برگزار خواهد شد.
انصاری‌راد با بیان اینکه امروزه جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به ائمه اطهار (ع) به ویژه بیانات گرانقدر امام سجاد (ع) نیاز دارد، اظهار داشت: صحیفه سجادیه یک دستورالعمل کامل تربیتی، اخلاقی، عرفانی و اجتماعی است.
وی بیان داشت: در معرفی کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه نیاز به تفسیر مضامین زیبای عرفانی آن برای اقشار مختلف است که باید به شیوه‌ای ساده و اثر بخش تبیین و تشریح شود.
انصاری‌راد در ادامه با بیان اینکه امام سجاد (ع) یکی از ارکان نهضت عاشورا و تداوم بخش آن است، گفت: صبر و شکیبایی، زهد و عبادت و ایثار و فداکاری از جمله ویژگی‌های برجسته زندگی چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت است.
تاکنون در راستای برگزاری هرچه بهتر و مطلوب‌تر همایش ملی انوار اخلاقی عرفانی امام سجاد (ع) در هرمزگان نشست‌های متعددی در سطوح مقامات ارشد استانی از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه و مسئولان فرهنگی برگزار شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول