اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین بار در هرمزگان؛

همایش ملی «انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع)» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از برگزاری نخستین همایش ملی «انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع)» در این استان خبر داد.

همایش ملی «انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع)» برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با هدف بررسی جنبه‌های عرفانی، اخلاقی شخصیت امام سجاد (ع)، تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با توصیه ایشان به جوانان در مطالعه صحیفه سجادیه و آشنایی هرچه بیشتر جامعه با معارف اهل بیت(ع)، 30 آذر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فراخوان مقاله این همایش افزود: تاکنون فراخوان مقاله به مراکز علمی و دینی، ادارات و نهادهای فرهنگی و دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور ارسال شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: خطبه‌های مکتوب و دستورالعمل‌های عرفانی امام سجاد (ع)، جایگاه صحیفه سجادیه در شکل‌گیری مکتب عرفان اسلامی، عرفان‌های کاذب و تصوف از دیدگاه امام سجاد (ع)، سیره اخلاقی و تربیتی امام سجاد (ع)، جایگاه عرفانی امام سجاد (ع) در منابع اهل سنت و سایر موضوعات مرتبط با امام سجاد (ع) از جمله موضوعات پیشنهادی برای ارائه مقالات است.
وی به شرایط نوشتاری مقالات اشاره کرد و کاربردی بودن مقالات، کیفیت جمع‌آوری و نظریه پردازی مقالات، استفاده از منابع علمی و رعایت ادبیات نگارشی را از جمله شرایط نوشتاری مقالات برشمرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه با اشاره به شرایط علمی این فراخوان، بیان داشت: طلاب علوم دینی، دانشجویان، فرهنگیان و اساتید حوزه و دانشگاه مجاز به ارسال مقاله با موضوعات یاد شده هستند.
پهلوانی در ادامه تصریح کرد: به چهار مقاله برتر کمک هزینه عمره مفرده، چهار مقاله برگزیده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و چهار مقاله منتخب نیز کمک هزینه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا می‌شود.
وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش را حداکثر تا 15 آذر ماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان مهلت یاد شده به آدرس بندرعباس، بلوار پاسداران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان ارسال کنند.
پهلوانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سایت همایش ملی "انوار عرفانی، اخلاقی امام سجاد (ع) " به آدرس www.emamsajad.com برای انعکاس رویدادهای این همایش به زودی رونمایی می‌شود.
وی در پایان افزود: این همایش به همت دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان و موسسه تحقیقاتی جواد الائمه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول