اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سی و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن شناسایی شد؛

خادم بی‌سواد بشرویه‌ای حافظ کل قرآن و مسلط بر کشف‌الآیات است

خبرگزاری فارس: خادم مسجد جامع ارسک از توابع بشرویه با وجود بی‌سوادی حافظ کل قرآن و مسلط بر کشف‌الآیات است.

خادم بی‌سواد بشرویه‌ای حافظ کل قرآن و مسلط بر کشف‌الآیات است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، محمد دلیری‌دوم حافظ کل قرآن و یکی از متسابقین سی و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن در بشرویه با بیان اینکه حدود 40 سال خادم مسجد است، پیرامون علاقه خود به یادگیری قرآن و حفظ آن اظهار کرد: تمام زندگی من برگرفته از قرآن است چرا که با بهره‌گیری از آیات آن توانسته‌ام با وجود بی‌سوادی موفق به حفظ کامل آن شوم.
وی با بیان اینکه از اوایل دوره نوجوانی در جلسات مستمر قرآنی که هر شش ماه از سال تشکیل می‌شد، حضور داشته، پیرامون یادگیری خود ادامه داد: سعی می‌کردم در کنار خادم مسجد بودن، در جلسات قرآنی نیز شرکت کنم تا بتوانم ضمن بهره‌گیری از فضای معنوی مساجد به حفظ کلام وحی نیز بپردازم.
این حافظ قرآنی با اشاره به اینکه از هیچ سواد خواندن و نوشتنی برخوردار نیست، تأکید کرد: یادگیری و حفظ کل قرآن را تنها با حضور در جلسات تلاوت و قرائت قرآن فرا گرفته‌ام.
دلیری‌دوم در بخش دیگری از سخنان خود یادی از مرحوم استادش «ابراهیم افتخاری» کرد و گفت: این بزرگوار ضمن تشویق بنده به حفظ قرآن، تلاش‌های زیادی را نیز در امر یادگیری من متحمل شد.
این حافظ قرآن ارتباط با قرآن و ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) را رمز موفقیت ایران عنوان کرد و ادامه داد: جوانان برای پیروزی و مبارزه با دشمنان باید همیشه پیرو خط امام(ره) و اندیشه‌های اسلامی آن حضرت باشند.
وی هر ساله در مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه بشرویه ثبت‌نام و هر سال نیز با کسب مقام اول به مرحله استانی مسابقات راه پیدا می‌کند.
محمد دلیری‌دوم با کسب رتبه نخست مسابقات قرآن اوقاف به همه ثابت کرد که انسان به هر آن چه که می‌خواهد می‌تواند در سایه توکل به خدا و تلاش و کوشش برسد.
انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول