اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بنیاد مسکن فارس صورت می‌گیرد؛

نظارت بر 5000 پروژه اجرایی در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت وارزیابی امور عمرانی بنیاد مسکن گفت: در سال جاری بیش از 5 هزار پروژه اجرایی در نظارت ما قرار گرفته است.

نظارت بر 5000 پروژه اجرایی در سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، حسین شنوایی در نخستین هم‌اندیشی مدیران، مشاوران و پیمانکاران بنیاد مسکن استان فارس اظهار داشت: 5 هزار پروژه‌ای را که در سال جاری بر آنها نظارت می‌کنیم، شامل 3 هزار پروژه اجرایی و 2 هزار پروژه نیمه تمام در کشور است که به صورت 100 درصد توسط ناظران ارزیابی می‌شود و از سوی دفتر مرکزی تا 30 درصد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی افزود: بر اساس این ارزیابی 30 درصدی جایگاه فعالیتی استان‌ها را در این بخش مورد توجه قرار می‌دهیم که در این مورد در سال 1390پنج استان آذربایجان غربی، سمنان، کردستان، کرمانشاه و تهران بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند و فارس با کسب 76 امتیاز از 100 دارای امتیاز قابل توجهی است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه فاصله امتیازها بین استان‌ها بسیار اندک و تنگاتنگ است، گفت: بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های خود از پیمانکارانی استفاده می‌کند که دارای رتبه از معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری باشند و در ضمن اجرای پروژه، مراحل اجرایی نیز در نظارت قرار دارد و پیمانکارانی که شاخص‌های حداقلی را کسب نکنند در ارجاع پروژه‌های بعدی با مشکلاتی مواجه و حتی محروم می‌شوند.
شنوایی در ادامه تصریح کرد: در زمان برگزاری هر مناقصه در کنار ارزیابی مالی، یک ارزیابی فنی نیز برگزار می‌شود و در واقع پیمانکار به صرف اعلام حداقل قیمت انتخاب نمی‌شود بلکه باید به لحاظ فنی نیز از توانایی بالایی برخوردار باشد.
مدیرکل نظارت و ارزیابی امور عمرانی بنیاد مسکن، با بیان اینکه 36 آیتم ارزیابی برای هر پروژه وجود دارد خاطرنشان کرد: برای هر پروژه اجرایی 36 آیتم ارزیابی وجود دارد که در قالب 14 فصل به مسئولان مربوطه در استان‌ها ابلاغ شده است.
این مسئول اضافه کرد: این روش باعث افزایش امتیاز کیفی پروژه‌ها از سوی دستگاه‌های بیرونی از بنیاد به ویژه معاونت و نظارت راهبردی ریاست جمهوری شده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول