اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصاف بهترین خط حمله و بدترین خط دفاع؛

گلزن‌ترین تیم به گل خورترین تیم رسید/ تراکتورسازی در تعقیب صدرنشین

خبرگزاری فارس: در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی‌ تبریز میزبان تیم مس سرچشمه کرمان است و تیم شهرداری ‌تبریز نیز مهمان فجرسپاسی شیراز است.

گلزن‌ترین تیم به گل خورترین تیم رسید/ تراکتورسازی در تعقیب صدرنشین
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور روز جمعه 18 آذر تیم تراکتورسازی ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز میزبان تیم انتهای  جدولی مس سرچشمه است و در شیراز نیز شهرداری تبریز به مصاف فجرسپاسی این شهر می‌رود.
 
تراکتورسازی در تعقیب صدرنشین
تراکتورسازی هفته گذشته با خلق یک نتیجه خوب تیم پرسپولیس تهران را با یک گل شکست داد، بردی که برای نخستین بار در تاریخچه بازی‌های دو تیم بعد از 36 سال در تهران ثبت شد.
حلاوت این برد زمانی برای سرخپوشان آذری بیشتر شد که نفت تهران و صبای قم مقابل مهمانان خود مغلوب شد، تا بدین ترتیب تراکتورسازی از رده چهارم به رده دوم جدول صعود کند.
تراکتورسازی با 27 امتیاز در حالی در تعقیب استقلال است که آبی پوشان مجموع امتیازات خود را به عدد 33 رسانده‌اند و تنها با یک امتیاز قهرمان نیم فصل خواهند شد.
تراکتورسازی که در هفته‌های ششم و هشتم طعم صدرنشینی را چشیده بود به دنبال کسب هر سه امتیاز بازی مقابل مس سرچشمه است تا منتظر لغزش احتمالی استقلال باشد.
حریف تراکتورسازی در بازی روز جمعه تیم قعرنشین جدول مس سرچشمه است، تراکتورسازی در بازی مقابل مس سرچشمه می‌تواند ضمن پیروزی، تفاضل گل خود را نیز بهتر کند، هر چند شاگردان اصغر شرفی را نباید دستکم گرفت زیرا این تیم هفته گذشته مقابل مس کرمان با یک گل به پیروزی رسیده و در تبریز نیز به دنبال امتیاز هستند.
مس سرچشمه در هفت بازی خارج از خانه خود شش بازی را واگذار کرده و تنها با تساوی سه بر سه مقابل فجر شیراز یک امتیاز کسب کرده است، با این اوصاف تیم مس در هفته چهاردهم با تساوی در شیراز و هفته پانزدهم با پیروزی بر مس از روحیه بالایی مقابل تراکتورسازی برخوردار بوده و غفلت شاگردان قلعه‌نویی بها سنگینی برای میزبان را در پی خواهد داشت.
 
جدال ضعیف‌ترین خطوط دفاعی
مس سرچشمه با 27 گل خورده و تراکتورسازی با 22 گل خورده نخستین و دومین خط ضعیف دفاع لیگ برتر را به خود اختصاص داده‌اند، البته این خطوط ضعیف هفته گذشته در گل خوردن پرهیز کرده و مانع از افزایش این رقم شده‌اند.
هر چند تراکتورسازی دومین خط دفاعی ضعیف لیگ را در اختیار دارد، اما در نقطه مقابل این تیم با زدن 30 گل بهترین خط حمله را به خود اختصاص داده است.
در واقع بازی تراکتورسازی با مس سرچشمه نبرد بهترین خط حمله با ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ برتر است.
تراکتورسازی با میانگین دو گل در هر بازی، در تمام بازی‌های این فصل موفق به گلزنی شده و این می‌تواند ضریب اطمینانی برای پیروزی بر مس سرچشمه باشد.
 
نگرانی‌های تراکتورسازان
تراکتورسازی بعد از برد هفته ششم مقابل استقلال تهران، در تبریز مقابل نفت تهران شکست خورد تا تاوان سنگینی بابت غرور خود بپردازند.
اگر تراکتورسازان از فضای برد مقابل پرسپولیس خارج نشوند مسلما در مقابل مس سرچشمه کارشان گره خواهد خورد.
اما مهم‌ترین دغدغه تیم میزبان برای این بازی، مشکلات مادی این تیم است، اینکه بعد از برد تراکتورسازی هیچ پاداشی به بازیکنان این تیم پرداخت نشده و حتی حقوق و پرداخت بخشی از قراردادشان نیز با تاخیر روبه‌رو شده  است، نگران کننده بوده و مسلما برای تیمی در حد نام تراکتورسازی که به دنبال قهرمانی و حتی کسب سهمیه آسیا است، چنین اخباری خوشایند نیست.
 
اولین مصاف دو تیم
این نخستین بازی دو تیم در لیگ برتر فوتبال کشور است، البته مس سرچشمه در ورزشگاه خود  شکست سنگینی را از دیگر تیم تبریزی یعنی شهرداری متحمل شده است.
در حال حاضر تراکتورسازی با 27 امتیاز در رده دوم و مس سرچشمه با 11 امتیاز در رده آخر جدول قرار دارند.
 
شهرداری به دنبال جبران
شهرداری تبریز در شیراز میهمان تیم فجر سپاسی شیراز است، شهرداری تبریز بعد از شکست خانگی مقابل استقلال تهران، به دنبال جبران نتیجه  است.
فجرسپاسی که اخیرا تغییراتی در کادر هدایتی خود اعمال کرده و یک امتیاز شیرین نیز از ذوب آهن در اصفهان کسب کرده برای سه امتیاز بازی با شهرداری حساب ویژه‌ای در نظر گرفته است اما، شاگردان "یسیج" نیز نشان داده‌اند که در بازی‌های خارج از خانه قادر به کسب نتایج بهتری بوده و شاید به تمام امتیازات این بازی دست یابند.
شهرداری تبریز با 19 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار گرفته و فجر سپاسی نیز با 12 امتیاز تیم هفدهم جدول است.
---------------------------
گزارش از فرهاد فرهادپور
---------------------------
انتهای پیام/ح10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول