اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازی حساس هفته پانزدهم لیگ برتر؛

تراکتورسازی به دنبال دومین فتح بزرگ در تهران

خبرگزاری فارس: در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور، تیم تراکتورسازی تبریز در تهران به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

تراکتورسازی به دنبال دومین فتح بزرگ در تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در هفته پانزدهم  لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز در تهران به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.
تراکتورسازی که در چند بازی اخیر  نتایج  خوبی  را کسب نکرده،  امیدوار است در این بازی بتواند با نتیجه خوبی تهران را ترک و همچنان در صف مدعیان قرار داشته باشد.
پرسپولیس  نیز امسال نتایج متزلزلی را کسب کرده، اما  رفته رفته با بردهای خفیف خود تا رده ششم جدول بالا آمده و آنها  نیز امیدوارند با پیروزی بر تراکتورسازی مکان ششمی خود را محکم‌تر کرده و فاصله خود را با تیم‌های بالای جدول کاهش دهند.
 
دومین‌ها  تحقق می‌یابد
تراکتورسازی در سفر قبلی خود به تهران موفق به پیروزی بر تیم استقلال تهران شده و در این بازی به دنبال دومین پیروزی متوالی خود در ورزشگاه آزادی است.
آخرین بازی  دو تیم در فصل دهم با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتورسازی به اتمام رسیده تا در صورت پیروزی احتمالی تراکتورسازان، دومین برد متوالی خود را جشن گیرند.
پرسپولیس تهران در بازی قبلی خود با دیگر نماینده تبریز در ورزشگاه آزادی مغلوب شده است. پرسپولیس در تهران نتیجه را دو بر یک به تیم شهرداری تبریز واگذار کرده و این بازی می‌تواند دومین شکست خانگی سرخ پوشان پایتخت را مقابل  یک تیم دیگر تبریز رقم زند.
 
وضعیت دو تیم در لیگ یازدهم
تراکتورسازی با 24 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد و تیم پرسپولیس با 20 امتیاز تیم ششم  لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم است، پرسپولیس در صورت پیروزی در جدول صعود نکرده و تنها فاصله خود با تراکتورسازی و سایر تیم‌های بالای جدول کاهش خواهد داد، اما در صورت شکست می‌تواند تا رده دهم سقوط  کند.
تراکتورسازی با تساوی یا حتی شکست در همان رده پنجم مانده، اما با پیروزی مقابل پرسپولیس و در صورت لغزش احتمالی تیم‌های نفت تهران، صبای قم  و سپاهان می‌تواند تا رده دوم صعود کند.
 
ضعف پرسپولیس، بازی‌های خانگی
پرسپولیس در هفت بازی خانگی خود به دو پیروزی، سه تساوی و دو شکست دست یافته و از 21 امتیاز ممکن 9 امتیاز کسب کرده که  1.28 امتیاز برای هر بازی است، این تیم در بازی‌هایی که میزبان بوده مقابل نفت آبادان و  صبای قم به برتری دست یافته، در مصاف با سپاهان اصفهان، ملوان بندرانزلی و نفت تهران مساوی کرده و از تیم‌های استقلال تهران و شهرداری تبریز شکست خورده است، این تیم در بازی‌های خانگی خود تنها هفت گل به ثمر رسانده که آمار بسیار پایینی به شمار می‌رود.
 
قوت تراکتورسازان، بازی‌های خارج از خانه
تراکتورسازی هفت بازی در خارج از تبریز برگزار کرده که چهار برد، یک تساوی و دو شکست، عملکرد مطلوب این تیم در بازی‌های خارج از خانه را رقم زده است.
تراکتورسازی در بازی‌هایی که مهمان بوده، تیم‌های ذوب آهن اصفهان، داماش گیلان، استقلال تهران و فجر شیراز را شکست داده، در مصاف با نفت آبادان مساوی کرده و نتیجه را به دو تیم سپاهان در اصفهان و فولاد در اهواز واگذار کرده است.
این تیم از 21 امتیاز ممکن بازی‌های خارج از خانه 13 امتیاز کسب کرده که 1.58 امتیاز میانگین امتیازات هر بازی خارج از خانه تراکتورسازی است، تراکتورسازی در همین بازی‌های خارج از تبریز،  14 گل به ثمر رسانده تا میانگین هر بازی دو گل حکایت از خط حمله قوی این تیم داشته باشد.
 
تراکتورسازی،  تهاجمی‌ترین تیم
تراکتورسازی با 29 گل زده تهاجمی‌ترین تیم لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم است، در نقطه مقابل خط دفاع این تیم با 22 گل خورده بعد از مس سرچشمه ضعیف‌ترین خط دفاعی مسابقات لیگ برتر است.
 
تاریخچه بازی‌های دو تیم
تیم‌های پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز تاکنون 28 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که 15 بازی به سود پرسپولیس به اتمام رسیده و تنها دو بازی را تراکتورسازان به سود خود رقم زده‌اند.
دو تیم در لیگ برتر شش بار با هم رو در رو شده اند که پنج برد متعلق به پرسپولیس و تنها یک برد  نصیب تراکتورسازی شده است.
نخستین نتیجه بازی دو تیم در بیست و نهم فروردین 54 با نتیجه سه بر صفر به سود پرسپولیس تمام شده بود.
آخرین بازی دو تیم در 18 آذر سال گذشته با تنها گل جاسم کرار در تبریز به سود تراکتورسازی پایان یافته بود.
بهترین برد پرسپولیس در سال‌های 70 با نتیجه چهار بر یک و سال 78 با نتیجه پنج بر دو رقم خورده است و بهترین برد تراکتورسازی نیز در سال 73 با نتیجه دو بر یک رخ داده که نخستین پیروزی تراکتورسازان نیز به شمار می‌رود.
تیم پرسپولیس 49 بار دروازه تراکتورسازی را گشوده است که فرشاد پیوس با 9 گل زده بهترین عملکرد بین مهاجمان پرسپولیس مقابل تراکتورسازی را داشته است.
مهاجمان تراکتورسازی نیز 25 بار موفق به گلزنی بر پرسپولیس شده‌اند که داود رستمی، کوروش  برمک و فرهاد خیرخواه با دو گل زده بیلان بهتری نسبت به دیگر مهاجمان تراکتورسازی داشته‌اند.
علی پروین با 30 امتیاز کسب کرده بهترین مربی تیم پرسپولیس مقابل تراکتورسازی بوده و واسیلی گوجای رومانیایی با پنج امتیاز بهترین مربی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس به شمار می‌رود.
--------------------------
گزارش از فرهاد فرهادپور
--------------------------
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول