اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سنی و شیعه در میدان‌های بزرگ شهر حضور یافتند؛

حال و هوای ویژه مراسم عاشورا در شرق هرمزگان

خبرگزاری فارس: مراسم عزاداری ظهر عاشورا توسط دوستداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) توسط اهل تسنن و تشیع در شهرستان‌های شرقی هرمزگان امسال از حال و هوای خاصی برخوردار است.

حال و هوای ویژه مراسم عاشورا در شرق هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان همزمان با سراسر استان مراسم تاسوعای حسینی با حضور گسترده عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و هیئت‌های زنجیر زنی و سینه‌زنی در شهرستان‌های شرقی این استان از جمله جاسک، بشاگرد و سیریک برگزار شد.
به عنوان نمونه در شهرستان بندر سیریک مردم این شهرستان در بندر کوهستک، کرپان، شهید مردان، روتان، پالور، گچینه، کنارجو، گروگ، گرائیگ در دسته‌های متعدد عزاداری در حال ابراز ارادت به فرهنگ حسینی و عاشورایی هستند.
از نکات جالب توجه مراسم عاشورا در شرق هرمزگان می‌توان به حضور جمع کثیری از خواهران و برادران اهل تسنن اشاره کرد.
در شرق هرمزگان نیز همانند سایر بخش‌های این استان دسته‌های مختلف سینه‌زنی و زنجیرزنی به صورت جداگانه هر کدام از یکی از میدان‌ها و خیابان‌های اطراف به سمت مسجد جامع و مصلی‌ هر شهر حرکت می‌کنند.
فلکناز دهقانی سرپرست فرمانداری شهرستان بندر سیریک در حاشیه برگزاری مراسم عزای عاشورا به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: در حالی که تعداد مسلمانان اهل تسنن شهرستان از اهل تشیع بیشتر است ولی وحدت، یکپارچگی و مسالمت آمیز بودن آنها با یکدیگر به ویژه در برگزاری و مشارکت مراسمات محرم‌الحرام به ویژه مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان سیریک به اوج عظمت، کمال و وفاق و شور حسینی میان خواهران و برادران اهل تسنن و تشیع می‌رسد.
وی اضافه کرد: همچنین برادران و خواهران اهل تسنن با اهدای نذورات خود شامل گاو، گوسفند، شربت و شیرینی و اهدای نذورات نقدی به عشق حسین سلامتی، شفاعت، وسعت رزق و روزی خود و خانواده خویش را از درگاه باری تعالی مسئلت می‌کنند، تا جایی که برای گرفتن ذره‌ای از غذاهای روز عاشورا مردم در این شرق هرمزگان برای تبرک به خانه لحظه شماری و بی تابی می‌کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول