اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد:

بزرگداشت غدیر در مشهد غریب بود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: بزرگداشت عید غدیر در مشهد هم غریب بود.

بزرگداشت غدیر در مشهد غریب بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر مشهد که در سالن شورای شهرداری مشهد برگزار شد اظهار داشت: آنچه که در ارتباط با عید غدیر می‌توان گفت این است که غدیر در مشهد به شکل مناسبی بزرگداشت نشد.
وی ادامه داد: غدیر در میان یک میلیارد مسلمان غریب است که در این راستا اگر کسی در ارتباط با غدیر و بزرگداشت آن تلاش نکند به نظر من صلاحیت ندارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در ادامه به اعتباراتی که شهرداری مشهد برای نوروز و هزینه‌هایی که در این حوزه انجام می‌دهد اشاره کرد و گفت: اگر در بزرگداشت عید غدیر تنها پنج درصد اعتباری را که برای نوروز و بزرگداشت این عید باستانی در شهر مصرف و هزینه می‌شود، برای بزرگداشت عید غدیر هزینه می‌شد باز هم خوشحال بودیم.
بصیری‌پور در ادامه به تلاش دشمن برای محو غدیر و بزرگداشت این مراسم در میان مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد است که با توجه به اهمیت این موضوع دشمن تلاش بسیاری برای محو کردن این عید بزرگ دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد گفت: از باب تذکر می‌گویم این که ندانیم غدیر چیست یک مسئله است اما در این ارتباط تلاشی در شأن این روز انجام ندهیم یک مسئله دیگر است.
بصیری‌پور اظهار داشت: به طور متوسط تمام ائمه در ارتباط با واقعه غدیر و اهمیت آن حدیث و یا روایتی داشته‌اند که این خود نشان از اهمیت این عید است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با شهردار مشهد داشتیم بر این نکته تاکید شد که علاوه بر عید نوروز در دو عید نیمه شعبان و عید غدیر نیز فعالیت فرهنگی صورت پذیرد.
در ادامه جلسه شورای شهر مشهد، غلامرضا خواجی رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد خواستار ارائه گزارشی از سوی معاونت فرهنگی شهرداری مشهد شد.
رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: در این راستا معاونت فرهنگی برای ارائه گزارش خود در صحن علنی شورای شهر از فعالیت‌های خود و کارهای صورت گرفته در این زمینه گزارش کاملی ارائه دهد و موضوع را تنها با دادن سی دی و یا روند کاری خود خاتمه ندهد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول