اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر تاریخ اسلام :

تنهاترین راه سعادت انسان احراز معارف بی نقص غدیر است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: احراز معارف بی نقص غدیر تنهاترین راه سعادت انسان در هر طبقه و شرایط است.

تنهاترین راه سعادت انسان احراز معارف بی نقص غدیر است
به گزارش فارس از تویسرکان، حشمت الله قنبری بعد از ظهر امروز در همایش از غدیر تا ظهور در جمع طلاب خواهر و برادر در مجتمع فرهنگی هنری فرهنگی تویسرکان با تأکید بر اینکه در تاریخ اسلام هیچ حدیثی به استحکام، ارتقا و قدرت حدیث غدیر در بین شیعه و سنی وجود ندارد اظهار داشت: با توجه به اینکه غدیر به عنوان مبدأ تاریخ اسلام  و حقیقتی جاودانه و درخشنده در بطن زندگی مردم  مطرح و جاری است اما با این وجود هیچ حدیثی به اندازه حدیث غدیر در تاریخ اسلام جفا نشده است.
وی خطبه غدیر و حج را از محکمات حج و ناموس اسلام برشمرد و افزود: پیامبر در  با شهادت مردم و طلب اقرار از حاضران در آیین حج برای نخستین بار در دوران رسالت خود اهل بیت خود را معادل مفهوم قرآن معرفی کرد.
این پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه امامت حضرت علی (ع) یک نصب الهی بود خاطرنشان کرد: پیامبر حج را در دست علی گذاشت و انسان مشتاق باید با قدرت ولایت علی (ع) به ایمان متعالی و قدرت ایمانی در همه عرصه ها برسد.
وی با اشاره به اینکه حکم امامت در خانه کعبه جاری شد تاکید کرد: کعبه به عنوان رکن انتظار و محل ظهور امام زمان (ع) در سایه وجود مبارک حضرت علی (ع) است.
قنبری احراز معارف بی نقص غدیر را تنهاترین راه سعادت انسان در هر طبقه و شرایط دانست و اظهار داشت: شناخت جریان‌سازی‌های دشمن و شناسایی و درک آموزه‌های وحیانی و قرآنی راهکارهای راهبردی و کاربردی برای ایستادگی در برابر جریانات باطل است.
امام جمعه شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به اینکه یاوری امام زمان دارای شرط و شروط خاصی است تصریح کرد: تابع سخنان ولایت فقیه و ارتقای بصیرت و بینش در همه حوزه‌ها به ویژه آموزه‌های دینی کلیدی‌ترین شیوه در راستای ظهور و یاوری موعود آخر زمان است.
حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده وابستگی به تعلقات دنیا را آفت ایمان واقعی در سعادت و دوستی با امام زمان (ع) برشمرد و تأکید کرد: شناخت راه‌های درست و ارزش‌های که بسترساز زمینه ظهور موعود آخر زمان و عناصر و عوامل تاخیر را با تعمیق‌بخشی آگاهی و اطلاعات به خصوص در دنیای امروز لازم و ضروری است.
 وی در پایان سخنانش یادآور شد: مسلمان شیعه و منتظر  واقعی کسی است که به جای شعار دادن در همه امور عمل‌گرا باشد.  
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول