اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فعالان امر به معروف و نهی از منکر انجام شد؛

برپایی همایش شوراهای امر به معروف مدارس کاشان

خبرگزاری فارس: همایش هزار و 500 نفری اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مدارس کاشان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

برپایی همایش شوراهای امر به معروف مدارس کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان صبح امروز در این همایش اظهار داشت: تبیین و روشنگری هر چه بیشتر و بهتر اعضای شوراها با روش‌های اصولی و صحیح برخورد آمران به معروف و ناهیان از منکر با هنجارشکنان و شناسایی راهکارهای موفق و مثبت توسط آنها در جامعه از اهداف برگزاری این نشست است.
حسین حنطه‌ای با اشاره به جمعیت 57 هزار و 500 نفری دانش‌آموزی شهرستان کاشان افزود: از آنجا که این دانش‌آموزان نمایندگان خانواده‌ها در مدرسه و اجتماع هستند اعضای شوراها اعم از مدیران، معاونان و مربیان پرورشی می‌توانند نقش حساس و مؤثری در ارشاد و هدایت آنها ایفا کنند.
به گفته وی، اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مدارس در کنار فعالیت‌های علمی، آموزشی و پرورشی رسالت خطیر ارشاد، وظیفه هدایت آینده‌سازان ایران اسلامی و بازداشتن آنها از نواهی را بر عهده دارند.
وی در مورد برنامه‌های اجرایی در راستای امر به معروف و ارشاد دانش‌آموزان کاشان عنوان داشت: حضور مبلغان مذهبی با همکاری حوزه علمیه قم در مدارس به صورت منظم و مستمر به منظور پاسخگویی به سئوالات شرعی و شبهات دینی دانش‌آموزان، برگزاری نماز جماعت در اول وقت، فعالیت 180 روحانی و حضور 70 طلبه دانش آموخته جامعةالزهرای(س) قم و مکتب کوثر کاشان در مدارس از جمله این برنامه‌هاست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان برگزاری همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر با حضور آیت‌الله حائری شیرازی را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی و آموزشی در این حوزه ذکر کرد و گفت: طی دو هفته آینده نیز همایش دیگری با حضور حجت‌الاسلام رفیعی برگزار می‌شود.
حنطه‌ای افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین فرایضی است که در دین مبین اسلام مطرح شده و طی سال‌های اخیر با عنایت دولت محترم و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بهای بیشتری به آن داده شده است.
وی اضافه کرد: اما با وجود این تفاسیر هنوز بعد از سه دهه از انقلاب اسلامی این فریضه و واجب الهی مظلوم مانده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مدارس کاشان با حضور گسترده 300 شورای این مدارس، دانش‌آموزان، مدیران و معاونان اداره آموزش و پرورش این شهرستان در کانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول