اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود:

کرسی‏های آزاداندیشی محلی برای تضارب آراست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: تشکیل کرسی‏های آزاداندیشی محلی برای تضارب آرا و بیان نظرات مختلف است.

کرسی‏های آزاداندیشی محلی برای تضارب آراست
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، پیش از ظهر امروز هم‏زمان با سالروز شهادت استاد شهریاری دانشمند فیزیک هسته‏ای ایران، ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و در اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری و اهتمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص کرسی‏های آزاداندیشی، دانشگاه پیام نور شاهرود با همکاری بسیج دانشجویی، اقدام به برگزاری کرسی آزاداندیشی با عنوان "واکاری مباحث فرهنگی، سیاسی و امنیتی روز" با حضور فرمانده سپاه استان، رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود و اعضای بسیج دانشجویی، دانشجویان منتخب علمی از گروه‏های مختلف آموزشی در سالن کنفرانس این دانشگاه کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته بسیج و سالگرد شهادت استاد شهریاری گفت: تشکیل کرسی‏های آزاداندیشی که محلی برای تضارب آرا و بیان نظرات مختلف بوده، در عمیق‏ترشدن اعتقادات و دیدگاه‏های دانشجویان بسیار موثر و مفید است.
علی شاهینی بیان داشت: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در سال‏های گذشته به این امر تاکیدات فراوانی داشته‏اند.
رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود اضافه کرد: معظم‏له ضمن ضروری دانستن این امر فرموده‏اند که نباید از آزادی ترسید و از مناظره گریخت و نقد و انتقاد را به کالای قاچاق و یا امری تشریفاتی تبدیل کرد؛ چنانچه نباید به جای مناظره به جدال گرفتار آمد.
 
* ریشه حوادث عاشورا را باید در غدیر جست‏وجو کرد
علی استادحسینی، فرمانده سپاه استان سمنان نیز در این مراسم ضمن ابراز رضایت از برگزاری چنین نشست‏هایی، بر استمرار آن و استفاده از کارشناسان مختلف فرهنگی و دینی در کرسی‏های آزاداندیشی تاکید کرد.
وی گفت: ریشه حوادث عاشورا و شهادت امام حسین (ع) را باید در غدیر و سال‏های قبل از آن جست‏وجو کرد.
فرمانده سپاه استان سمنان افزود: انحراف مسلمانان از راه و مسیر تعیین شده توسط پیامبر و انحراف خواص از مسیر صحیح و مستقیم و تبلیغات مسموم دشمنان باعث ریخته‏شدن خون امام حسین (ع) و یاران با وفایش شد.
 
* دست ترکیه خیلی زود رو شد
فرمانده سپاه استان سمنان در خصوص مواضع ترکیه در قبال روسیه گفت: آمریکا و اسرائیل به دنبال معرفی‏کردن الگویی به جز جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای عربی و اسلامی هستند و ترکیه می‏خواهد این نقش را بازی کند که البته دشمنان ما خیلی زود دست خود را رو کردند.
استادحسینی در خصوص انفجار در اطراف کرج که منجر به شهادت شهیدحسن تهرانی‏مقدم شد نیز گفت: در دنیا 128 انفجار با همین شکل رخ داده و این یکی از آنهاست که در مسیر فعالیت‏های نظامی ممکن است اتفاق بیفتد.
فرمانده سپاه استان سمنان افزود: گرچه شهیدحسن تهرانی‏مقدم به عنوان یکی از فعالان و خدمتگزاران در عرصه فعالیت‏های نظامی مطرح بوده است؛ اما هم‏اکنون گروه‏های دیگر از متخصصان در کشور هستند که راه آن شهید را ادامه خواهند داد.
در این مراسم در خصوص مباحث رابطه ایران با آمریکا، توطئه‏های دشمنان در خصوص مسائل فرهنگی و امنیتی و سیاسی، لزوم حفظ حجاب اسلامی، بررسی دیدگاه‏های مختلف در خصوص استفاده از ماهواره، بسیج دانشجویی، بومی‏‏گزینی در پذیرش دانشجو به عنوان یکی از راهکارهای مهم در مباحث فرهنگی، اهمیت نقش خانواده‏ها در حجاب و تربیت اسلامی، نقش مدیران در اهمیت دادن به مقوله حجاب و عفت اسلامی بررسی و تبادل نظر صورت گرفت.
دانشجویان در پایان این مراسم بر لزوم استمرار برگزاری کرسی‏های آزاداندیشی تاکید کردند و از رئیس پیام نور شاهرود خواستار ادامه آن شدند.
رئیس این دانشگاه نیز از برگزاری جلسه دوم کرسی آزاداندیشی در آینده‏ای نزدیک و با حضور سایر کارشناسان خبر داد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول