اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

اصفهان مقام دوم کمک به مردم قحطی زده سومالی را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: استان اصفهان مقام دوم کمک به مردم قحطی زده سومالی را در کشور دارد.

اصفهان مقام دوم کمک به مردم قحطی زده سومالی را دارد
محسن مؤمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با تشریح فعالیت‌های هلال احمر اظهار داشت: اوج خدمات جمعیت هلال احمر در زمان جنگ تحمیلی بود که در حدود 350 شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرد.
وی افزود: جمعیت هلال احمر یک نهاد غیردولتی است که در زمان وقوع حوادث وارد عمل می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» را از اهداف اصلی هلال احمر دانست و گفت: دلیل پویا بودن هلال‌احمر مردمی بودن آن است و هم‌اکنون تعداد زیادی از جوانان استان در شاخه‌های مختلف آن عضویت دارند.
وی اضافه کرد: استان اصفهان مقام دوم کمک به مردم قحطی زده سومالی را در کشور دارد.
مؤمنی همچنین از افتتاح پایگاه امداد و نجات دنا در روستای بیده سمیرم خبر داد و تصریح کرد: برای تجهیز این پایگاه اعتباری افزون بر 700 میلیون ریال هزینه شده و یک دستگاه آمبولانس مجهز نیز به آن اختصاص داده شده است که منطقه وسیع و کوهستانی دامنه دنا و زاگرس را پوشش امدادی می‌دهد.
وی ادامه داد: با توجه به دوری مسافت از مرکز شهرستان پایگاه امداد و نجات دنا به عنوان نمایندگی جمعیت هلال احمر در منطقه بزرگ پادنا بخش گسترده‌ای از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان سمیرم را پوشش می‌دهد.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به اختصاص دو کانکس امدادی دیگر به جمعیت هلال احمر سمیرم افزود: امیدواریم به زودی شاهد انتقال و راه‌اندازی این دو کانکس امدادی در این شهرستان کوهستانی باشیم.
وی نیز با اشاره به حضور 32هزار عشایر، وجود رودخانه و دریاچه‌ها، دنا و نیز پراکندگی شهرستان گفت: به نسبت مراکز امداد و نجات که افتتاح می‌شود و یا ارتقا می‌یابد، لازم است نیروها هم افزایش یابد.
به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با بیش از یک‌صد روستا در فاصله 165 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول