اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان:

سن بازنشستگی در کرمان کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان با بیان اینکه سن بازنشستگی در کرمان کاهش یافته است، گفت: 740 نفر در سال جاری در کرمان بازنشسته شده‌اند.

سن بازنشستگی در کرمان کاهش یافته است
عباس رشیدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تاکنون برای پرداخت نقدی مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری که از مهر ماه 1386 تا مهر ماه 1387 به میزان یک‌‌هزار و 830 میلیارد تومان است، مجوزی ارائه نشده است.
وی افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور به منظور تسریع در پرداخت این مطالبات به وزارت امور اقتصاد و دارایی توافقاتی بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان خصوصی‌سازی انجام شده است و تلاش می‌شود پرداخت این مطالبات از پایان آذر ماه سال جاری به صورت اقساط آغاز شود.
رشیدی خاطرنشان کرد: در سال جاری بعد از تصویب قانون پنجم توسعه احکام بازنشستگان پس از تطبیق با قانون به افراد ابلاغ شد.
وی از افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: 40 هزار حکم بازنشستگان استان کرمان با سرعت مناسبی در مدت 24 ساعت با تلاش کارکنان واحد انفورماتیک و فنی صادر و ابلاغ شد.
رشیدی با بیان اینکه سازمان بازنشستگی کشوری استان کرمان در ماه 235 میلیارد ریال پرداخت حقوق به بازنشستگان دارد، عنوان کرد: این مجموعه حدود 82 میلیارد ریال درآمد در ماه کسب می‌کند.
وی تصریح کرد: ضریب پوشش حمایتی شاغل به بازنشسته در استان کرمان 1.39 است که این رقم پایینی است.
رشیدی بیان داشت: در محاسبات بیمه‌ای دنیا ضریب پوشش حمایتی شاغل به بازنشسته نقاط با ضریب کمتر از سه، نقطه بحران به شمار می‌روند.
وی بیان کرد: در کشور دولت بر اساس قانون استخدام از صندوق بازنشستگی کشوری حمایت می‌کند و در پرداخت حقوق بازنشستگان تاخیری وجود ندارد.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در این خطه در موعد مقرر پرداخت حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند از مدیران و استاندار کرمان قدردانی کرد.
رشیدی با اشاره به اینکه سن بازنشستگی در کشور و استان کرمان پایین آمده است، افزود: برای صندوق‌های بیمه‌ای که باید به سمت خودکفایی حرکت کنند، این امر مطلوب نیست.
وی به برنامه‌های فرهنگی و تفریحی صندوق بازنشستگی کشوری در استان کرمان اشاره و بیان کرد: همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان در کرمان با حضور یک‌‌هزار نفر برگزار شد و پنج بازنشسته برگزیده استان کرمان معرفی و تجلیل شدند.
رشیدی ورزش صبحگاهی در خانه مهر را از دیگر برنامه‌های تفریحی برای بازنشستگان در کرمان برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا به بهترین نحو به بازنشستگان خدمت ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه تمام اقشار جامعه باید بازنشستگان را تکریم کنند، بیان داشت: مسئولان در این زمینه اهتمام مطلوبی دارند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول