اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ورزش روستایی عشایری استان اصفهان:

10 درصد ورزشکاران استان اصفهان روستایی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس ورزش روستایی عشایری استان اصفهان گفت: ورزشکاران روستایی عشایری استان اصفهان 10 درصد از کل ورزشکاران این استان را تشکیل می‌دهند.

10 درصد ورزشکاران استان اصفهان روستایی هستند
مهدی اسدی در حاشیه فینال مسابقات فوتسال روستایی عشایری کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان تعداد ورزشکاران روستایی عشایری سازمان یافته استان اصفهان را 21 هزار ورزشکار از یک هزار و 600 روستا در سطح استان اصفهان ذکر کرد و گفت: این تعداد ورزشکار در 27 رشته آقایان و 16 رشته بانوان فعالیت دارند. .
وی همچنین از اختصاص نیافتن اعتبارات ورزش روستایی عشایری استان اصفهان انتقاد و خاطرنشان کرد: از 300 میلیون تومان اعتبارات سال گذشته ورزش روستایی عشایری استان اصفهان 70 میلیون تومان تخصیص داده شده‌ است.
رئیس ورزش روستایی عشایری استان اصفهان با اشاره به کاهش اعتبارات از 300 میلیون تومان سال گذشته به 100 میلیون تومان در سال جاری افزود: با گذشت 9 ماه از سال جاری از اعتبارات سال جاری تاکنون 20 میلیون تومان تخصیص داده شده‌است.
وی این میزان اعتبارات را برای 21 هزار ورزشکار سازمان یافته ناچیز خواند و گفت: در صورت تحقق 100 درصد این میزان اعتبارات باز هم کفاف برگزاری یکی از المپیادهای ورزشی روستایی عشایری را نمی‌دهد.
اسدی با اشاره به اختصاص نیافتن حتی یک درصد از اعتبارات قانونی تعیین شده برای ورزش روستایی عشایری تصریح کرد: تاکنون حق ورزش روستایی در زمینه اختصاص اعتبارات، داده نشده و حتی یک درصد از سه درصد تعیین شده از بودجه ورزش برای ورزش روستایی و عشایری نیز پرداخت نشده‌ است.
وی با انتقاد از سرازیر شدن همه اعتبارات ورزشی به ورزشکاران شهری ابراز داشت: برای یک فصل بازی به یک بازیکن فوتبال 700 میلیون تومان پرداخت می‌شود در حالی که توانایی شمردن حتی یک میلیون تومان آن را ندارد.  
به گفته وی در زمینه اختصاص اعتبارات ورزشی هرچه هست به ورزش شهری و برای ورزشکاران شهری سرازیر شده و ورزشکاران روستایی و عشایری مظلوم واقع شده‌اند.
رئیس ورزش روستایی عشایری استان اصفهان در ادامه از هیئت ورزش روستایی عشایری شهرستان کاشان در استان اصفهان به عنوان بهترین هیئت ورزشی استان نام برد.
وی یادآور شد: صعود فوتبال روستایی کاشان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کشور، دریافت کاپ اخلاق، کاپ حجاب و عفاف، کاپ نماز و کسب عناوین قهرمانی سه دوره المپیادهای ورزشی روستایی عشایری از جمله افتخارات هیئت ورزش روستایی عشایری شهرستان کاشان است که این شهرستان را در استان متمایز کرده ‌است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول