اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت روستایی عشایری اردبیل:

سالانه 35 اعزام از تیم‌های ورزش روستایی داریم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اردبیل گفت: سالانه 35 اعزام تیم‌های روستایی و عشایری را از استان اردبیل به مسابقات منطقه‌ای و کشوری داریم.

سالانه 35 اعزام از تیم‌های ورزش روستایی داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا احدی در جلسه مجمع سالانه هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اردبیل اظهار داشت: ما در دو سال گذشته با تدوین برنامه و حرکت‌های مناسب و برنامه‌ریزی شده تلاش کردیم تا این هیئت را در حوزه‌های مختلف پویا و فعال نگه داریم.
وی با یادآوری این‌که برنامه‌های ما به صورت سالانه تدارک دیده شده و در بخش‌های مختلف ارایه می‌شود، تصریح کرد: ما در سال‌های اخیر توانستیم 7 هزار و 620 ورزشکار را سازماندهی کنیم که در نیمه‌اول امسال این تعداد به بیش از 8 هزار و 200 نفر رسیده است که 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در این باب با افزایش جمعیت ورزشکاران روبه‌رو بودیم.
احدی از کاهش 3 هزار تومانی بیمه ورزش روستایی خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت درآمدی روستاییان و شرایط محروم روستاهای استان اردبیل سعی کردیم با این کاهش افراد زیادی را زیر پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهیم.
این مسئول از برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزش‌های بومی و محلی در قالب کوچ عشایری در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ما در اوایل امسال و همزمان با فصل کوچ عشایر در قالب جشنواره سالانه کوچ عشایر استان اردبیل بازی‌های بومی و محلی مانند سوارکاری، کمان‌گیری روی اسب و برخی دیگر از مسابقات رایج در بین عشایر و روستاییان را برگزار می‌کنیم.
وی از اعزام تیم‌های مختلف ورزشی آقایان و بانوان به مسابقات کشوری و منطقه‌ای در قالب تیم‌های روستایی و عشایری خبر داد و گفت: کسب مقام چهارم مسابقات ورزش‌های بومی و محلی سمیرم اصفهان، مقام سوم تیمی بانوان در سمنان و حضور موفق در مسابقات کشتی بومی، سنتی در تبریز خبر داد.
به گزارش فارس، رئیس هیئت روستایی، عشایری اردبیل ادامه داد: ما در سال‌های اخیر اقدام به برگزاری مسابقات بومی، محلی جام نوروز در روستاهای مختلف کردیم و در کنار آن به تمام شهرستان‌ها ابلاغ شده است که در صورت اجرای سه برنامه ورزشی به رسم یادبود از سوی هیئت استان جوایز و لوح‌های تقدیری به آنها ارایه شود.
وی از جذب اسپانسر برای اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات کشوری و منطقه‌ای خبر داد و افزود: با همراهی بانک کشاورزی و شرکت تعاونی مغان‌سو تیم‌های مختلفی را به مسابقات کشوری اعزام کردیم که این تیم‌ها با حضور پرقدرت خود برای این استان مدال‌آور بودند.
رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان اردبیل از برگزاری مسابقات کشتی سنتی هیر با حضور با شکوه مردم این منطقه و ثبت کشوری این مسابقات در تقویم فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری خبر داد و تصریح کرد: ما در سال گذشته برای اولین بار جشنواره ورزش‌های روستایی، عشایری را در رشته‌هایی چون سه‌گانه، پنج‌گانه، طناب‌کشی، کمان‌گیری با اسب و... برگزار کردیم که از استان‌های مختلف نیز در این مسابقات حاضر شده بودند.
احدی در پایان سخنان خود به بازدیدهای انجام شده از کلاس‌های‌ آموزشی برگزار شده برای احیای رشته‌های بومی، محلی خبر داد و خاطر نشان کرد: ما این کلاس‌ها را در شهرها و مناطق روستایی مختلف برگزار کردیم تا ورزشکاران با آمادگی بیشتر در مسابقات استانی و کشوری حاضر باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول