اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی رقم خورد؛

چانه‌زنی داغ مدیران خراسان جنوبی در اعتبارات خشکسالی

خبرگزاری فارس: ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی با چانه‌زنی داغ مدیران برای جابجایی اعتبارات پیش‌بینی شده همراه بود.

چانه‌زنی داغ مدیران خراسان جنوبی در اعتبارات خشکسالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ظهر امروز ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی در حالی برگزار شد که پس از سخنان استاندار در زمینه نحوه توزیع اعتبارات خشکسالی بسیاری از مدیران اعتراض داشتند که پاسخ استاندار خراسان جنوبی به مانند همیشه این بود که برنامه‌ریزی کارشناسی شده است.
مدیرکل راه و ترابری، مدیرکل امور عشایری، مدیرعامل آبفار، شهردار بیرجند، نمایندگان قاین و فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران فردوس، سرایان، بشرویه و درمیان، مدیرکل صدا و سیما و رئیس سازمان جهاد کشاورزی از جمله مخالفین توزیع اعتبارات خشکسالی بودند که هر کدام خواستار افزایش اعتبارات حوزه خود شدند.
مجید امینی معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی در هنگام رای‌گیری با بیان اینکه منابع محدود و نیازها نامحدود است از اعضای اصلی خواست رای موافق بدهند که از 20 رای ماخوذه 19 نفر به پروژه‌های پیشنهادی مقابله با خشکسالی و حوادث غیر مترقبه رای موافق دادند و یک نفر رای مخالف داد.
استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به اختصاص 223 میلیارد و 470 میلیون ریال اعتبار خشکسالی به استان در سال جاری اظهار داشت: این اعتبارات در سرفصل‌های مختلف بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع می‌شود.
قهرمان رشید بر حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در جلسات کارگروه‌ها تاکید کرد و افزود: عدم حضور مدیران در جلسات برنامه‌ریزی استان و شهرستان‌ها هیچ توجیهی ندارد.  
وی بیان داشت: کارگروه‌های هشت‌گانه زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی استان هستند و جلسات مختلف آن در طی سال تشکیل می‌شود. 
رشید بر بحث و بررسی موارد مهم و ضروری در کارگروه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: باید مباحث کارگروه‌ها در جلسات متعدد برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح، بررسی و تصویب شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: این قابل قبول نیست که دولت تصویب کند و مجلس پیگیر باشد، اما دستگاه‌های اجرایی کوتاهی کنند.
رشید گفت: بسیاری از مصوبات دولت در طول سفرها، برای اجرایی شدن و اختصاص اعتبارات نیاز به دفاع و توجیه از سوی مدیران دستگاه مربوطه دارند تا همزمان با تلاش نمایندگان مردم در مجلس، در کمیسیون‌های مختلف به بحث و بررسی گذاشته شوند، اما برخی مدیران کم‌کاری می‌کنند.
وی به آیین‌نامه کمیسیون 215 اشاره کرد و اظهار داشت: بر این اساس 85 درصد اعتبارات ملی و تنها 15 درصد مربوط به استان‌ها می‌شود و اگر بنا باشد دست روی دست بگذاریم، نمی‌توان در این استان شاهد تحقق پروژه‌های ملی بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول