اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

محرم رمز ماندگاری 16 آذر است

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در خط مقدم نهضت نرم افزاری قرار دارند، گفت: محرم رمز ماندگاری 16 آذر است.

محرم رمز ماندگاری 16 آذر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید علی‌اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای دانشجو و تجلیل از مقام آوران تیم نانو فناوری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: امروز خوشحال هستیم که اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سراسر کشور موفق شدند تا پیام استکبار ستیزی امام (ره) را با انگیزه‌های عاشورایی دنبال کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که سبب شد عاشورا در تاریخ ماندگار شود قیام برای خدا و خدمت به بندگان خدا بوده و در این جنگ حاکم شدن گروهی بر گروه دیگر با عنوان دسته‌بندی سیاسی در جهت عدم رشد ملاک نبوده بلکه این جنگ یک حرکت دسته جمعی در حفظ مفهوم گروه آرمان‌گرا، حق طلب و عدالت خواه بوده است.
طاهایی ادامه داد: با الهام‌گیری از واقعه عاشورا دین ما مورد ستایش واقع شده و با عنوان گروه عدالت خواه مورد توجه قرارگرفته است.
استاندار مازندران به فلسفه  قیام 16 آذر اشاره و تصریح کرد: فلسفه 16 آذر ترجمان دیگری برای انقلاب داشت و به عنوان حرکت منقطع سیاسی کشور مطرح شد و به واقع  یک جریان برخاسته از نظم و جنبش مردمی در 16 آذر تجلی پیدا کرد.
وی ادامه داد: امروز گردهم آمدیم تا موفقیت علمی دانشجویانی را که در عرصه علم و فناوری حماسه دیگری آفریدند تجلیل کنیم، زیرا امروز پشتوانه سیاست استکبار توطئه علمی است که در دانشگاه معتبر غرب به آن پرداخته می‌شود.
طاهایی گفت: دانش برخلاف انسانیت نیست ولی دانشی که به عنوان  ابزار در خدمت استکبار و استعمار و پدیده امروز استعمار در دنیای معاصر باشد ضد بشریت است معضلی که به عنوان یک بحران جدی در جهان امروز مطرح است.
این مسئول یادآور شد: امروز دانشگاه‌ها در خط مقدم قرار دارند و نهضت نرم افزاری مورد نظر انقلاب از سوی مجامع دانشگاهی دنبال می‌شود و دانشگاهیان پیش قراول این حرکت هستند، اما ما این امر را به عنوان یک سرفصل و ترغیب آن  را فریادهای آزادی بخش سه شهید 16 آذر می‌دانیم.
استاندار مازندران متذکر شد: 16 آذر در راستای 13 آبان شکل گرفت و ما تا درک درستی از 13 آبان نداشته باشیم قادر نیستیم فلسفه 16آذر را درک کنیم.
وی در پایان اذعان داشت: امروز واقعه‌ای که در مصر و قاهره اتفاق افتاد و حرکتی که سبب سقوط مبارک شد به تاسی از حرکت دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی بود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول