اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر مطرح کرد:

60 مدرسه فرسوده در کوثر نیازمند احیا

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر گفت: بالغ بر 60 مدرسه فرسوده در شهرستان کوثر وجود دارد که نیازمند احیا، بازسازی و مرمت هستند.

60 مدرسه فرسوده در کوثر نیازمند احیا
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعد‌الله رئیس‌ساداتی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کوثر اظهار داشت: نیازهای آموزشی منطقه و نیاز به فضاهای آموزشی احصا شده که انتظار می‌رود با اعتبارات تخصیصی از سوی سازمان نوسازی مدارس، مدارس کوثر از این اعتبارات بی‌نصیب نمانند.
وی به اشاره با اینکه رسیدن به شاخص‌های برتر آموزشی در مدارس فرسوده امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری و نظارت مدیریت بر این موارد در راستای افزایش شاخص‌های تحصیلی موثر خواهد بود.
این مسئول از اختصاص بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار به بخش آموزش و پرورش کوثر خبر داد و گفت: مدیریت این اعتبارات و کاربرد صحیح آن می‌تواند چهره مدرسه‌سازی در کوثر را متحول کند.
فرماندار کوثر با بیان اینکه نیازی به احداث مدارس جدید در شهرستان کوثر نداریم، تصریح کرد: خیرین مدرسه‌ساز و نوسازی مدارس استان باید مکان‌یابی مناسبی را در احداث مدارس انجام دهند چرا که فضای مازاد آموزشی منجر به رکود و رسوب اعتبار می‌شود.
رئیس‌ساداتی همچنین به جایگاه شوراهای آموزش و پرورش در تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریتی در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش  محور توسعه پایدار کشورهاست که بها دادن به آن در دراز مدت بر ارتقای شاخص‌های فرهنگی منجر خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تکمیل نشدن سه مدرسه در حال ساخت این شهر، ابراز داشت: مرکز شهرستان کوثر نیازمند تکمیل واحدهای آموزشی است و تکمیل نشدن این سه پروژه که شامل پروژه‌های مدارس شریعتی، استاد شهریار گیوی و مدرسه شبانه‌روزی فیروز‌آباد است منجر به افزایش تراکم دانش‌آموزی شده است.
فرماندار کوثر با یادآوری اینکه هم اکنون پنج پروژه نوسازی در این شهرستان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه‌ها نیاز به فضاهای آموزشی در شهرستان کوثر به صفر می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه کوثر نیز در این جلسه اظهار داشت: باید به دنبال افزایش نقش مردم در آموزش و پرورش شهرستان باشیم و تلاش نماییم از نظریات مردم نیز در تصمیم‌گیری‌های آموزش و پرورش استفاده کرده و از ایده‌ها، ابتکارات و مشارکت مالی آنان نیز بهره‌مند شویم تا آموزش و پرورش پویا، سرزنده و برتری در استان داشته باشیم.
حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی استفاده از فکر و عقل جمعی، تحقق نظارت مردمی در آموزش و پرورش، تصویب بهترین طرح‌ها در زمینه تعلیم و تربیت، توزیع عادلانه کمک‌ها، احداث و بهسازی مدارس و برنامه‌ریزی برای جذب کمک‌های مردمی را از جمله موارد لازم در آموزش و پرورش برشمرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول