اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد:

اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: در آذرماه جاری اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل طرح‌های عمرانی درمیان اختصاص یافت.

اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی درمیان
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان درمیان با بیان اینکه این مبالغ در تکمیل طرح‌هایی همچون بهسازی محورهای ارتباطی روستایی، آبرسانی و اجرای طرح هادی در روستاها هزینه می‌شود، اظهار داشت: این مبالغ علاوه بر مبالغی است که قبلا از محل تملک و دارایی به شهرستان اختصاص یافته بود.
وی از هزینه‌کرد 100 میلیارد تومانی برای احداث کارخانه سیمان باقران در مدت 10 سال خبر داد و تصریح کرد: کارخانه سیمان باقران یکی از دو قطب اقتصادی درمیان به شمار می‌رود که در حال حاضر بیش از 39 هزار سهام‌دار دارد و فقط فاز نخست آن به بهره‌برداری رسیده است.
فرماندار درمیان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین بانک ملی و کارخانه سیمان باقران اضافه کرد: مبلغ 35 میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی برای تکمیل و راه‌اندازی کامل کارخانه اختصاص می‌یابد.
براتی از رشد 400 نفری جمعیت درمیان در سرشماری سال 90 خبر داد و افزود: جمعیت شهرستان با 0.8 درصد رشد نسبت به سال 85 به 54 هزار و 236 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه در 9 ماه ابتدای سال جاری بیش از 86 درصد از تعهدات ایجاد اشتغال در شهرستان تحقق یافته است، تأکید کرد: سهم اشتغال شهرستان در سال جاری یک‌هزار و 454 فرصت شغلی بوده که تاکنون یک‌هزار و 253 فرصت ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از میزان تعهد شهرستان محقق شود.
فرماندار درمیان از اعزام هشت مبلغ به شهرها و روستاها در محرم خبر داد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری و به مناسبت‌های مختلف 200 مبلغ به روستاها و شهرها اعزام شده‌اند.
براتی با اشاره به فعالیت هفت خانه قرآنی و بوستان معرفت در شهرستان ادامه داد: 600 دانش‌آموز در این خانه‌ها با اصول دین و احکام شریعت آشنا شده‌اند.
وی از کسب رتبه نخست استانی درمیان در زمینه آموزش معارف قرآن مجید خبر داد و ابراز داشت: همچنین در ادامه گسترش و ترویج معارف والای قرآن مجید در جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان یک واحد کودک سرای قرآنی با شرکت بیش از 20 کودک زیر پنج سال در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تأسیس شده است.
امام جمعه درمیان نیز گفت: احیای امر به معروف، احیای اسلام و مبارزه با ظلم از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر سنجری بیداری کنونی جهان اسلام را نشانه تداوم و زنده بودن قیام عاشورا در قلب مسلمانان جهان دانست و ادامه داد: قیام ملت‌های دربند حکایت از به آخر خط رسیدن حکومت‌های مادی دارد.
امام جمعه اهل سنت اسدیه نیز تصریح کرد: مصیبت عاشورای حسینی بزرگترین مصائب جهان اسلام است.
مولوی عبداللهی هدف از قیام عاشورا را احیای سنت نبوی در جامعه یزیدی دانست و افزود: کوتاه کردن دست سلطه مستکبران از سر مظلومان مهم‌ترین فلسفه قیام ابا عبدالله به شمار می‌رود.
وی در ادامه خواستار تسریع در روند تکمیل کارخانه سیمان باقران شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول