اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظارات مردم از مجهزترین بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین

خبرگزاری فارس: مجهزترین بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین با وجود ارائه خدمات مختلف اما هنوز نتوانسته انتظارات مردم را آنچنان که باید تأمین کند.

انتظارات مردم از مجهزترین بیمارستان تأمین اجتماعی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بیمارستان ذکریای رازی معروف به بیمارستان 256 تختی تأمین اجتماعی قزوین در 24 خرداد 1375 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
امروز در این بیمارستان خدمات بسیاری به مراجعان ارائه می‌شود که نمی‌توان از کنار این زحمات به سادگی گذشت اما برخی مسائل و مشکلات از جمله رفتار نامناسب نیز در این راه وجود دارد.
یکی از بیماران بیمارستان ذکریای رازی بیان کرد: امسال به مدت سه روز و چند سال پیش یک هفته در این بیمارستان بستری بوده‌ام.
سفیه اسلامی درباره امکانات این بیمارستان گفت: بیمارستان رازی در عین حال که یک بیمارستان دولتی است اما دارای بیشترین امکانات در مقایسه با دیگر بیمارستان های دولتی در استان قزوین است چراکه بیمارستان‌های دولتی دیگر حتی تا این حد نیز دارای امکانات برای بیماران نیستند.
وی افزود: از لحاظ بهداشت هم می‌توان این بیمارستان را در رتبه خوبی قرار داد و در صورت هرگونه درخواست از جانب  بیماران یا همراهان، پرستاران سریع رسیدگی کرده و نمی‌گذارند کوچک‌ترین مشکلی و در خواستی بدون پاسخ باقی بماند.
یکی دیگر از بیماران کلیوی ادامه داد: برای چندمین بار است که به این بیمارستان مراجعه کرده و در حال حاضر نیز بستری هستم، از هر لحاظ این بیمارستان عالی و دارای امکانات و بهداشت خوب است و آنچه را که بیماران تقاضا دارند، فراهم می‌کنند.
فرشته گلبری اضافه کرد: فعالیت و اخلاق دکتران و پرستاران بسیار خوب و از هیچ نظر برای بیماران کوتاهی نمی‌کنند، در اینجا بیمار احساس دلتنگی نمی‌کند، ممکن است از نظر ظاهری بنای قدیمی و فرسوده‌ای داشته باشد اما خیلی بهتر از بیمارستان های دولتی دیگر استان قزوین است.
بیمار دیگری می‌گوید: برخی از کارکنان خدماتی وظایف خود را ندانسته و به خوبی آنچه که به دوش آنها واگذار شده را انجام نمی‌دهند و در انجام وظیفه کوتاهی می‌کنند.
بیمار بیمارستان ذکریای رازی بیان کرد: این بیمارستان دارای بهداشت ضعیف و به طور تقریبی نامناسب است چراکه سرویس‌های بهداشتی به قدری کثیف و آلوده است که بیمار رغبت استفاده از این مکان‌ها را به هیچ وجه ندارد.
فاطمه امینی تصریح کرد: چند سال پیش نیز در این بیمارستان بستری بودم و به طور کلی ناراضی و ناخشنود از اینجا خارج شدم اما فکر می‌کردم بعد از چند سال شرایط بهتر و مناسب‌تر از قبل شده اما می‌توانم به جرأت بگویم هیچ تفاوتی با چند سال پیش نکرده و ترجیح می‌دهم دیگر هیچ‌وقت به این بیمارستان مراجعه نکنم و آخرین باری باشد که به اینجا برای درمان آمده‌ام.
وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش برای زایمان به بیمارستان ذکریای رازی آمدم، زمان ترخیص به فرزندم واکسن نزده بودند و ما بعد از پنج یا شش ماه متوجه این قضیه شدیم، از یک بیمارستان دولتی بیش از این نمی‌توان انتظار داشت، به هر حال دولتی و خصوصی باید از نظر امکانات و بهداشت تفاوتی با هم داشته باشند.
بیمار دیگری گفت: امکانات را نمی‌توان عالی تلقی کرد اما نسبت به دیگر بیمارستان‌ها خوب و راضی‌کننده است.
امینی اضافه کرد: خدمات داخل بخش خوب اما بیرون بخش به طور کلی خدمات و برخوردها مناسب نیست، همچنین پرستاران وضعیت بیمار را به هیچ‌وجه درک نمی‌کنند و فقط به دنبال سکوت در بیمارستان برای راحتی خود هستند.
وی خاطرنشان کرد: چند شب پیش به قدری اینجا سرد بود که با چند اعتراض به خدمه یا پرستاران هیچکدام پاسخگوی نیاز ما نبودند.
بیمار دیگری می‌گوید: حدود یک هفته است که همسرم در این بیمارستان بستری و در حال درمان به سر می‌برد.
رویا عایدی عنوان کرد: این بیمارستان به حد و اندازه خود دارای امکانات خوب و مناسبی است ولی می‌توان دستگاه‌های قدیمی را تعویض و دستگاه‌های مدرن و پیشرفته‌ای را جایگزین آنها کرد.
یکی از ملاقات کنندگان نیز می‌گوید: بیشتر مردمی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند از قشر پایین جامعه هستند که نمی‌توانند بنا به شرایط مالی خود به بیمارستان خصوصی بروند در نتیجه به بیمارستان‌های دولتی آمده‌اند.
حسن عمویی اضافه کرد: کسی که دارای شرایط اقتصادی خوب باشد هیچ‌وقت به اینگونه اماکن نمی‌آید، به هر حال باید خدا را شاکر بود که بدون هزینه بیماران را پذیرش و بستری می‌کنند وگرنه این مردم باید چه کار می‌کردند؟
مراجعه کننده دیگری می‌گوید: مدت طولانی است که به این بیمارستان مراجعه نکرده‌ام، به طور کلی از نظر امکانات و بهداشت در سطح معمولی قرار دارد و به هیچ وجه قابل قیاس با بیمارستان‌های خصوصی نیست.
مصطفوی بیان کرد: نباید از یک بیمارستان دولتی بیش از این توقع داشت چراکه من خود به شخصه بیمارستان خصوصی را تجربه کرده‌ام و مشاهده کردم که چه‌قدر تفاوت بین خصوصی و دولتی است البته که باید یک چنین تفاوتی باشد چراکه اینجا بدون هزینه است اما در بیمارستان خصوصی کلی باید هزینه کرد.
بیمار دیگری گفت: این بیمارستان دارای دکترها و متخصصان خوبی است، در کل نمی‌توان نمره 20 به این بیمارستان از هر نظر داد اما نمره 15 را می‌توان برایش در نظر گرفت.
وی ادامه داد: امکانات و بهداشت نسبت به دیگر بیمارستان‌های دولتی دیگر خوب و مناسب است چراکه من بیمارستان‌های دولتی دیگر استان قزوین را نیز تجربه کرده‌ام و می‌توانم، بگویم اینجا از سایر بیمارستان‌های دولتی بهتر است.
وی درباره مشکلات این بیمارستان اضافه کرد: از ساعت هشت صبح قرار است مادرم عمل شود اما الان ساعت چهار بعد از ظهر است نه تنها عمل نشده بلکه تا این وقت روز گرسنه مانده است.
مراجعه کننده‌ای اضافه کرد: سیستم نوبت‌دهی برای دکترها بسیار سخت و مشکل‌آفرین است بیمار یا همراهش باید از هفت صبح تماس گرفته و نوبت بگیرید.
علیرضا نظری با اشاره به امکانات بیمارستان رازی در استان قزوین بیان کرد: امکانات، بهداشت، دکترها و همه پرستاران بسیار خوب و عالی هستند به خصوص اینکه بیشتر دکترها و متخصصان همان کسانی هستند که در بیمارستان خصوصی هم حضور دارند.
وی بیان کرد: امکانات بیمارستان ذکریای رازی نسبت به بیمارستان‌های تهران به هیچ وجه قابل قیاس نیست.
در مجموع به نظر می‌رسد بیمارستان ذکریای رازی (معروف به بیمارستان 256 تختی تأمین اجتماعی قزوین) دارای امکانات زیادی است و خدمات قابل توجهی نیز در این بیمارستان ارائه می‌شود ولی لازم است با برنامه‌ریزی و روزآمدی شرایطی فراهم شود که این خدمات در بستری مناسب‌تر و با شرایطی بهتر به مراجعه کنندگان عرضه شود. 
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول