اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

دشت قزوین نخستین دشت دارای ردیف بودجه در کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با مصوبه دولت دشت قزوین اولین دشت کشور است که دارای ردیف بودجه است.

دشت قزوین نخستین دشت دارای ردیف بودجه در کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمدرضا صفری در جلسه نظام صنفی کارهای کشاورزی بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده باید برای اداره دشت‌های کشور ساختار مدیریت نوین ارائه شود.
وی ادامه داد: در ساختار نوین، دشت قزوین یک دشت پیوسته و هارمونی است که باید یکپارچه مدیریت و ساماندهی شود و ما در اداره دشت قزوین دارای مجموعه‌ای از مراکز خدمات و مدیریت شهرستان‌ها و واحدهای مختلف اداری با نگاه‌های متفاوت هستیم که برای مدیریت یکپارچه دشت نیاز به همکاری و هماهنگی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: ابزار جدید برای اداره یکپارچه دشت‌ها تشکل‌ها هستند که باید با استفادها از استعداد آب، خاک، اقلیم و موقعیت اقتصادی مناسب که از ارزش دشت به شکل مناسب بهره‌برداری شود.
وی تصریح کرد: استان قزوین شأن، منزلت و جایگاه ویژه‌ای در کشاورزی کشور دارد.
صفری در ادامه به نقش و جایگاه تشکل‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و توضیح داد: مجموع تشکل‌های حوزه کشاورزی در سه شاخه تعاونی‌ها و نظام‌های کشاورزی و دامپزشکی جزو نظام‌های صنفی فعال هستند که حوزه و حدود فعالیت این نظام‌ها باید مشخص شود و از ظرفیت کارشناسی برای مدیریت بهتر دشت استفاده شود.
وی یادآور شد: همچنین کشاورز باید دارای شناسنامه باشد و این امر به فوریت انجام شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: نظام‌های صنفی یک نگاه ملی و فرصت خوب برای توسعه کشاورزی است و باید تلاش شود تا کشاورزان از رفاه و منزلت خوبی برخوردار شوند.
مدیرکل دفتر تشکل‌های کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در ادامه اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور در طول برنامه پنجم توسعه حدود هشت درصد است که 30 درصد این رشد از طریق افزایش بهره‌وری تأمین خواهد شد.
عبدالرضا مسلمی یادآور شد: نیروی انسانی در بخش کشاورزی عامل تعیین کننده برای توسعه است و در عرصه تولید، باید تولید کنندگان توانمندی داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به سن بالای بهره‌برداران بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: نگاه ما در توسعه منابع انسانی ایجاد شرایط برای کاهش سن بهره‌برداران نیست، باید توسعه منابع انسانی را از دید سازماندهی برای غلبه بر مسائل و مشکلات موجود نگاه کنیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول