اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

دشت قزوین الگوی مدیریت دشت‌های کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت‌: در آینده نزدیک دشت قزوین به عنوان پایلوت مدیریت یکپارچه دشت‌های کشور انتخاب خواهد شد.

دشت قزوین الگوی مدیریت دشت‌های کشور می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمد رضا صفری در همایش و هم‌اندیشی فرهنگ و مدیریت جهادی در راستای تحقق جهاد اقتصادی بیان کرد: این دشت با ظرفیت‌های موجود و همچنین شرایط ویژه می‌تواند یک الگوی مناسب برای مدیریت یکپارچه  سایر دشت‌های کشور باشد.
وی ادامه داد: کارهای بزرگ را نمی‌توان انجام داد مگر اینکه در آن رگه‌هایی از فرهنگ و مدیریت جهادی وجود داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: برای رسیدن به توسعه باید بر پایه علم  و دانش حرکت کرد تا گام‌های بلندی برداشته شود البته هر گاه تفکر و نگاه مبتنی بر فرهنگ جهادی بود، کارهای بزرگی را انجام داده‌ایم.
وی عنوان کرد: انتخاب استان قزوین به عنوان الگوی کشاورزی پایدار و مدرن بر اساس ظرفیت‌های این استان بوده است چراکه در مدیریت یکپارچه دشت‌ها باید به این باور برسیم که دشت‌ها چگونه مدیریت شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: نقطه عطف کشاورزی این استان  تأکید مقام معظم رهبری در سفر به  قزوین مبنی بر احیای دشت قزوین است؛ حال امروز نیز مبنای توسعه مدیریت دشت قزوین بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری و اهمیت این دشت در تولید محصولات کشاورزی است.
وی تصریح کرد: تفکر مبتنی بر آب در توسعه دشت قزوین آب محور است حال در توسعه دشت‌ها باید مدیریت یکپارچه آب و خاک، مدیریت یکپارچه الگوی کشت و مدیریت یکپارچه مالکیت‌ها در نظر گرفته شود.
صفری ادامه داد: ترویج و انتقال دانش فنی به مزرعه و بهره‌برداران یکی از ضروریات این بخش است از این رو با تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌ها و بخش‌های خصوصی و صندوق توسعه بخش کشاورزی می‌توان مدیریت یکپارچه را در دشت‌ها اجرا کرد.
وی تأکید کرد: آب، مالکیت اراضی ( خرده مالکیتی)، اقتصاد کشاورزی و شیوه انتقال دانش به بخش کشاورزی از مشکلات موجود در دشت‌هاست بنابراین تفکیک وظایف دستگاه‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که دشت‌ها یکپارچه مدیریت شود تا از این طریق بتوان به توسعه پایدار دست یابیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تصویب قوانین ویژه مدیریت کلان دشت‌ها، تصویب ساختار ویژه مدیریت کشاورزی دشت‌ها، احصاء دشت‌های استراتژیک کشور، برنامه آمایش سرزمین به عنوان نقاط ویژه و دستورالعمل خاص مدیریتی کشور و تصمیمات توسعه‌ای مبتنی بر رعایت مصالح دشت با نگاه حفظ و احیاء منابع آن برای ایجاد مدیریت یکپارچه دشت است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول