اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی شوشتر خبر داد:

واکسیناسیون 700 قلاده سگ تا پایان سال در شوشتر

خبرگزاری فارس: مدیر دامپزشکی شوشتر از واکسیناسیون بیش از 700 قلاده سگ در سطح شهرستان شوشتر تا پایان سال ‌جاری خبر داد.

واکسیناسیون 700 قلاده سگ تا پایان سال در شوشتر
احمدعلی معینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: واکسیناسیون سگ‌ها در سطح شهرستان شوشتر همه ساله در دستور کار اداره دامپزشکی شهرستان شوشتر است و به این دلیل در سال ‌جاری نیز این مهم آغاز شده است.
وی افزود: در ماه‌های گذشته در سطح شهرستان شوشتر 400 سگ در دامپزشکی شوشتر در مقابل بیماری هاری واکسینه شده‌اند و به این دلیل در این باره تلاش خوبی انجام شده است.
مدیر دامپزشکی شهرستان شوشتر درباره هزینه‌های اجرای این طرح برای دارندگان سگ در سطح شهرستان تاکید کرد: دارندگان سگ در سطح شهرستان برای اجرای این طرح به اداره دامپزشکی مراجعه کنند و در این طرح هیچ هزینه‌ای برای دارنده سگ منظور نمی‌شود و اجرای این طرح کاملا رایگان است.
وی با اشاره به اینکه واکسینه شدن سگ در شوشتر از سال‌‌های گذشته انجام می‌شود، افزود: این امر طرحی ملی است که از طرف دامپزشکی برای سگ‌های دارای صاحب انجام می‌شود.
معینی با تاکید بر اینکه در این عمل چند چیز مدنظر اداره دامپزشکی است، گفت: در این طرح سگ دارای صاحب واکسینه می‌شود، سگ دارای پرونده پزشکی خواهد بود و در دوره‌های آینده نیز داروهای خوراکی برای آن تجویز می‌شود تا بیماری‌های مانند انگل مبتلا نشود.
مدیر اداره دامپزشکی شوشتر افزود: باید سگ‌های ولگرد در سطح جامعه کشته شوند و این از ملزومات برخورد با مخاطرات موجود در قضیه بیماری هاری است.
وی با اشاره به اینکه سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر زاد و ولد بسیار زیادی دارند، عنوان کرد: سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر بسیار زیاد شده‌اند و باید ستاد اتلاف در این باره فعالیت بسیار زیادی داشته باشد تا مشکلات به وجود آمده را کاهش دهد.
معینی خاطرنشان کرد: وجود سگ‌های ولگرد خطری بالقوه برای بهداشت و سلامت عمومی در شوشتر به شمار می‌آید و باید با این مخاطره مقابله کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید در این باره اقدامات جدی انجام شود، افزود: فعالیت این ستاد می‌تواند تاحد زیادی در سطح شهرستان شوشتر شرایط را بهبود دهد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول