اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج:

سگ‌های ولگرد به شیوه جدید اتلاف می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج گفت: سگ‌های ولگرد در کرج در صورت تکمیل و تجهیز امکانات به شیوه جدید و توسط تفنگ بیهوشی اتلاف می‌شوند.

سگ‌های ولگرد به شیوه جدید اتلاف می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری این شهرستان، همایون رضا مدنی با تاکید بر بررسی مشکلات مربوط به وجود سگ‌های ولگرد، به راهکارهای مختلف برای اتلاف و ساماندهی وضعیت شهری در این زمینه اشاره کرد و افزود: طبق دستورالعمل جدید، اتلاف سگ‌های ولگرد باید به شیوه جدید و توسط تفنگ‌های بیهوشی انجام شود.
وی عنوان کرد: در شیوه جدید سگ‌های ولگرد ابتدا به وسیله تفنگ بیهوشی، بیهوش می‌شوند و در نهایت توسط تزریق دارو در دامپزشکی تحت تاثیر دارو اتلاف می‌شوند.
این مسئول از شیوه جدید اتلاف سگ‌های ولگرد به عنوان مرگ با ترحم یاد کرد و گفت: هم اکنون سازمان پسماند به عنوان متولی امر در حال تهیه و تجهیز امکانات جدید است.
مدنی هدف از اجرای طرح جمع‌آوری و اتلاف سگ‌های ولگرد را کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان ذکر و بیان کرد: این مهم از طریق شناسایی کانون تجمع سگ‌های ولگرد و کنترل جمعیت آنها با انتخاب روش مناسب و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی درباره رعایت اصول بهداشتی در مواجهه با حیوانات مزاحم با اولویت سگ‌های ولگرد محقق می‌شود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج با اذعان بر وجود مشکلاتی ناشی از وجود سگ‌های ولگرد در برخی نقاط شهر بر دور کردن سگ‌های ولگرد از محیط زندگی شهروندان تاکید کرد و افزود: بر اساس تقاضای شهروندان  از طریق سامانه 137 در این خصوص، دو اکیپ به منظور اتلاف سگ‌های ولگرد در سطح کرج فعال هستند.
مدنی با بیان اینکه، وجود سگ‌های ولگرد در کیانمهر به دلیل حاشیه باز این منطقه زیاد است، اظهار داشت: آمار هجوم  سگ‌های ولگرد به ویژه در فصل زمستان بیشتر از سایر فصول است که سازمان پسماند نیز بر این اساس اقدام  به فعال کردن اکیپ نظارتی به صورت شبانه روز کرده است.
وی اذعان داشت: سازمان پسماند تا فراهم شدن زمینه‌های به کارگیری امکانات جدید برای اتلاف سگ‌های ولگرد این سازمان به شیوه گذشته نسبت به اتلاف سگ‌های ولگرد اقدام می‌کند.
مدنی با بیان اینکه، بهره‌گیری از امکانات جدید گران و هزینه بر است، افزود: برای تحقق این مهم نیاز به تجهیز امکانات و لوازم جدید در محل حلقه دره هستیم که عوامل سازمانی نیز به جد پیگیر اجرایی کردن دستورالعمل مطرح شده مبنی بر اتلاف سگ‌های ولگرد به شیوه جدید است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول