اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان:

مشارکت بیشتر خیران در طرح التیام لازم است

خبرگزاری فارس: معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: خیران و نیکوکاران بیشتر در طرح التیام مشارکت کنند.

مشارکت بیشتر خیران در طرح التیام لازم است
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، علیرضا سلیمی صبح امروز در همایش تجلیل از خیران داوطلب هلال احمر گلپایگان که در سالن اجتماعات کتابخانه آیت الله محمدی برگزار شده بود، اظهار داشت: 14 آذر روز جهانی داوطلبان است و امسال این روز به نام سال بین‌المللی داوطلبان در سطح جهان نام‌گذاری شده است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر علاوه بر این که در همه حوادث و بلایای طبیعی حضور دارد در کارهای عام المنفعه و کمک رسانی به قشر محروم جامعه نیز همیشه پیش قدم بوده است.
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: در دین اسلام و جامعه اسلامی کمک به نیازمندان و محرومان جامعه تاکید شده است و بر همین اساس طرح فرشتگان رحمت در آغاز سال نو اجرا می‌شود و با کمکی که خیران در این طرح انجام می‌دهند، مبالغی نیز از طرف جمعیت هلال احمر تزریق می‌شود و به دست نیازمندان می‌رسد.
وی بیان داشت: در طرح همای رحمت که در ماه رمضان اجرا می‌شود با کمک خیران و نیکوکاران داوطلب سبدهای غذایی بین محرومان توزیع و سفرهای افطاری در مناطق محروم شهر پهن می‌شود.
سلیمی در ادامه به طرح التیام اشاره کرد و افزود: طرح التیام از استان اصفهان آغاز شد و در حال حاضر در سایر استان‌ها نیز اجرا می‌شود، در این طرح جمعیت هلال احمر حلقه رابط بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان شده است.
وی گفت: در طرح التیام، بیماران محرومی که هزینه درمان آنان سنگین است و توان پرداخت دارو و درمان را ندارند به جمعیت هلال احمر مراجعه کرده و با کمک خیران این هزینه پرداخت می‌شود.
سلیمی اظهار داشت: در سال گذشته 150 میلیون تومان خیرین کمک کردند و 150 میلیون تومان نیز جمعیت هلال احمر اضافه کرده و به بخش دارو و درمان جمعیت هلال احمر تامین اعتبار کرده است.
وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر انتظار دارد خیران داوطلب با هر میزان توان مالی در طرح التیام شرکت کرده و افراد بی‌بضاعت که توان پرداخت هزینه درمان را ندارند، کمک کنند.
سلیمی ادامه داد: دارو بیماری‌های خاص و افراد سرطانی باید از کانال هلال احمر وارد کشور شود و اگر دست واسطه‌ها بیفتد هزینه داروها بسیار بالاتر می‌رود، بنابراین داروهای کمیاب و خاص و صعب العلاج از طریق صلیب سرخ و هلال احمر به داروخانه هلال احمر منتقل می‌شود و بین نیازمندان توزیع می‌شود.
وی از شناسایی بیماران خاص در استان خبر داد و گفت: بیماران خاص و سرطانی شناسایی شده‌اند و اسناد و فاکتورها و سندهای هزینه‌ای آماده شده و با وجوهی که به حساب جمعیت هلال احمر واریز می‌شود، می‌توانیم در اجرای این طرح سریع‌تر وارد عمل شویم و داروها را به دست افراد نیازمند برسانیم.
معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر اصفهان همچنین به جمع آوری کمک به قحطی زدگان سومالی اشاره کرد و بیان داشت: استان اصفهان رتبه برتر را در جمع آوری کمک به مردم سومالی در کشور داشته است و این کمک‌ها از طریق راه آهن اصفهان - بندرعباس به کشتیرانی ارسال شد و از آنجا نیز با کشتی به سومالی فرستاده و هم اکنون هم خدمت رسانی ادامه دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول