اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کردستان، سرزمین هنر و فرهنگ؛

بسیج هنرمندان مرکز تخصصی رجعت به هنر تعهد است

خبرگزاری فارس: ضرورت تعریف سازمانی نوپا به نام سازمان بسیج هنرمندان در استان کردستان می‌تواند بخش عظیمی از نقصان رجعت به اصول و ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را که همان هنر تعهد و انقلاب است، احیا نموده و به پیش ببرد.

بسیج هنرمندان مرکز تخصصی رجعت به هنر تعهد است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استان کردستان که از دیرباز به خاطر هنرمندان نامور و مفاخر فرهنگی‌اش شهره خاص و عام بوده و هست، همواره در معرض تهدیدات شوم جیره‌خواران استکبار قرارگرفته است که در حوزه جنگ نرم فرهنگی این مهم بیشتر هویدا است.
ضرورت اعلام موجودیت سازمان بسیج هنرمندان به عنوان یکی از اقشار تخصصی بدنه بدون حصار بسیج مستضعفین در کردستان فرهنگی چیزی جز حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران متعهد به نظام در این سرزمین مجاهدت‌های خاموش نبوده و نیست اما متاسفانه نگاهی به عقبه این سازمان از بدو تشکیل آن نقاط ضعف مشهودی را در سازماندهی مطلوب و موثر و تقویت این ارزش بنیادین و کاربردی هویدا می‌سازد.
داریت، تدبیر و حرکت موثر فرمانده سپاه بیت‌المقدس در انتخاب و واگذاری مدیریت هنری این سازمان به خود هنرمندان در سالی که با شاکله روحیه جهادی توسط دوستداران مکتب سید علی شکل گرفته است، امری دور از ذهن از سوی این دلسوز مردم و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی در بسترهای مختلف جامعه کردستان نبوده و نیست چرا که تمامی یادگاران ایام دلدادگی و دفاع مقدس همواره قسم خویش مبنی بر دفاع از جان و مال ایران اسلامی را بر زمین نگذاشته و نمی‌گذارند کما اینکه سردار شهید تهرانی‌مقدم همرزم نیز تا آخرین دقایق حیاتش این فرهنگ و پیمان را بر زمین نگذاشت.  
انتخاب و انتصاب رئیس جدید سازمان بسیج هنرمندان کردستان فارغ از شخص حقیقی آن بلکه شخصیت حقوقی آن توسط هنرمندی متعهد به انقلاب اسلامی همان اجرای فرمان ولی امر مسلمین در اردیبهشت ۹۰ از مسئولان این استان فرهنگی بود که مردمش را پاس بدارید و از جوانانش به نحوی شایسته و بایسته بهره گیرید چرا که جوان کُرد با نشاط و امید، ایران اسلامی را در قلل افتخار همواره متجلی خواهد ساخت.
اما سازمان بسیج هنرمندان کردستان متعلق به آحاد هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی است که خدمت بی‌منت را سرلوحه فعالیت فرهنگی خویش پنداشته و کار می‌بندند اما با اعتبارات حداقلی نمی‌توان به طراحی آفند فرهنگی در مقابل هجمه تا دندان مسلح فرهنگی دشمنان نظام در کردستان رهنمون سازد.
با برنامه‌ریزی مبتنی بر شعار نه شعور نمی‌توان نقشه توطئه و تفرقه آمیز دشمنان نظام در کردستان را نقش بر آب نمود.
سازمان بسیج هنرمندان کردستان به شدت نیازمند ساماندهی وضعیت موجود و نیل به وضعیت مطلوبی است که مدنظر سپاه پاسداران به عنوان پاسدار اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی در این خطه شهید پرور است، چرا که نام وزین سپاه نیز نشان از ترویج نقد منصفانه و مصلحانه با تحلیلی فراگیر در فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و چه زیبا سردار رجبی به اهمیت جایگاهی سازمانی تخصصی به نام بسیج هنرمندان واقف است و مدیریت را به فعالان درون سازمانی این قشر متخصص از بسیج مستضعفان واگذار می‌کند و این معنای طراوت و سرزندگی در مدیریت مبتنی بر الگوهای اسلامی است که از کهنه سرباز ولی امر مسلمین در کردستان شاهدیم.
جنس شعور فرهنگی زمانی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت که آحاد متولیان و تولیدکنندگان اثری هنری به این نتیجه برسند که با مدیریتی صرفه‌جو مدار و هدفمند می‌توان با حداقل اسکناس رایج به اهدافی موثر دست یافت.
این خیزش پرمعنا در سازمان بسیج هنرمندان کردستان زمانی مُهر تایید فرمانده ایثارگر را به خود خواهد دید که تبسم کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال کوه‌های سر به فلک کشیده  کردستان از چهل‌چشمه تا شاهو و از دشت‌های سارال تا کامیاران را با آموزه‌های معنویت نشأت گرفته از هنر دینی را منجر شود.
آنچه که تا حال توسط سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان شکل گرفته حرکتی دوار در حول بسته‌ای سرشار از دستورالعمل‌ها و نسخه‌های غیرمتناسب با کردستان فرهنگی و بعضاً هنرمند‌گریز در اجرا بوده است، فراموش نکنیم که بسیج مزرعه‌ای بدون حصار است و در تمام هویت ایرانی معتقد به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی متجلی می‌شود و غیر از این معنایی نخواهد داشت.
فراموش نکنیم که امروز دشمن تا دندان مسلح از ابزار نوین فرهنگی، هویت ملی، اعتقادات اسلامی و غیرت ایرانی را مورد آماج خویش قرار داده و کردستان فرهنگی به عنوان استانی مرزی از این تهدید مستثنی نیست.
سازمان بسیج هنرمندان در این استان فرهنگی سازمانی در عرض یا طول سازمانی دیگر نیست که یا به امور موازی بپردازد و یا به اموری حول صرف گزارشی و محدود به چند برنامه کوچک اداری معطوف شود، بلکه جایگاه سازمان بسیج هنرمندان جایگاهی فراتر از یک بنگاه عملیات فرهنگی است و با رصد نمودن و تحلیل کلیه فعالیت‌های فرهنگی به سان زنگ خطر و هشدار دستگاه‌های فرهنگی استان، آنها را از آفت هنرمند نماهای سوءاستفاده‌چی از بیت‌المال آگاه ساخته و با تدوین راهبردی منبعث از خرد جمعی در قالب مجمعی مشورتی به ریاست فرمانده سپاه و دبیری رئیس سازمان و متشکل از تمامی مدیران دستگاه‌های فرهنگی هم حکم یک کمیته تخصصی شورای فرهنگ عمومی استان را ایفا می‌نماید.  
مگر می‌شود در استانی زیست و هنرمند بزرگی که در یکی از ابنیه‌های تاریخی این استان به تولید اثری فاخر همت می‌گمارد، بی‌توجه بود و قدر استاد را ندانست و اگر قدری نیز لحاظ شود صرف به سوءاستفاده از ارزش شهرت این چیره دست طراح کردستانی برای از دست ندادن پست به ودیعه نهاده شده خویش بود.
مگر می‌شود سال‌ها منتظر ماند تا هنری فاخر از دستان چیره‌دستی هنرمندی متعهد و متشرع بیرون آید تا سیمای صلاح‌الدین ایوبی سردار رشید اسلام را به نسلی بیگانه با فرهنگ غنی خویش پیوند زند.
حرکت ارزنده فرمانده سپاه بیت‌المقدس را ارج می‌نهیم و امیدواریم که با همتی متعالی و روحیه‌ای جهادی به مقابله و طراحی آفندی فرهنگی در مقابله با جنگ نرم دشمان نظام در این استان مرزی از سوی سازمان بسیج هنرمندان رفته با در اختیار قراردادن حداکثر پشتیبانی مادی و معنوی به نسخه‌های از قبل پیچیده شده بیگانه با خواسته و نیاز فرهنگی استان به عملیاتی نمودن منویات فرهنگی قافله سالار بیداری اسلامی در مرکز این نهضت عظیم اسلامی چشم دوخت که همانا ندای هر هنرمند متعهد به خدمت ماندگار بدور از اغراق و شعار هیهات من‌الذله است. 
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول