اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت؛

پرداخت 100 میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق بیمه خدمات کشاورزی بانک کشاورزی زنجان گفت: تاکنون 100 میلیارد ریال غرامت در بخش بیمه محصولات کشاورزی در این استان به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

پرداخت 100 میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده زنجانی
یوسف حیدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه در بخش زراعت 90 درصد و در بخش باغات 70 درصد غرامت‌ها پرداخت شده است، اظهار داشت: امسال در استان زنجان حدود 100 میلیارد ریال برای کشاورزان در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامی پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر پرداخت‌ها در بخش محصول گندم به صورت دیم صورت گرفته است، افزود: امسال برای جلوگیری از اتلاف وقت کشاورزان و کاهش هزینه‌های رفت و آمد پرداخت‌ها به صورت متمرکز صورت می‌گرفت که این به دلیل وجود برخی مشکلات مثل بسته شدن حساب‌های بانکی کشاورزان از سوی بانک مرکزی پرداخت غرامت را با مشکل مواجه کرده بود.
مدیر صندوق بیمه خدمات کشاورزی بانک کشاورزی زنجان با اشاره به اینکه امسال پرداخت‌ غرامت کشاورزان در کشور برای نخستین بار به صورت متمرکز از تهران انجام می‌شود، افزود: تاخیرهای به وجود آمده در پرداخت‌ها به همین دلیل بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تاخیرهای به وجود آمده در پرداخت غرامت کشاورزان حل شده است.
حیدری یکی دیگر از نارضایتی‌ها در بخش باغی به ویژه در باغات سیب را باز نشدن گل‌های باغی در هنگام بهار که به این باغات خسارت وارد کرد و بیمه به این نوع خسارت تعلق نگرفت اعلام کرد و یادآور شد: کشاورزان به هنگام بیمه محصول بیمه‌نامه را خوب مطالعه نمی‌کنند و این مشکلاتی را به بار می‌آورد.
مدیر صندوق بیمه خدمات کشاورزی بانک کشاورزی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان 90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته‌اند، افزود: انتظار می‌رود این میزان سطح بیمه شده از اراضی کشاورزی تا پایان مهلت مقرر یعنی آذر ماه افزایش یابد.
وی از بیمه درختان زیتون، انگور و سیب نیز برای نخستین بار در استان زنجان و به صورت پایلوت در کشور خبر داد و یاد آور شد: بر اساس تصمیم مجلس امسال علاوه بر محصولات تولید شده عوامل تولید نیز در باغات یاد شده بیمه می‌شوند.
حیدری اشاره‌ای نیز به سرمای زودهنگام در سال‌جاری کرد و گفت: امسال در 14 مهر ماه به محصولات گوجه‌فرنگی، انگور و لوبیا به دلیل سرمای شدید موقتی زودهنگام خسارت وارد شده که صندوق بیمه بعد از بررسی خسارت وارده به این مزارع اقدام به پرداخت غرامت کرده است.
مدیر صندوق بیمه خدمات کشاورزی بانک کشاورزی زنجان افزود: امسال آخرین مهلت بیمه محصولات باغی به استثنای محصول سیب 30 مهر ماه و سیب تا پایان آبان ماه بود.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های اخیر برای ترویج و تشویق کشاورزان برای بیمه محصولات آن‌ها توسط دستگاه‌های مختلف تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، ادامه داد: امروز نتایج این تلاش‌ها را در قالب افزایش بیمه محصولات کشاورزی می‌بینیم.
حیدری با اشاره به اینکه در بیمه محصولات کشاورزی از شرکت‌های خدمات توسعه‌ای و مشاوره‌ای استفاده می‌شود، یادآور شد: این شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌ای از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی هستند که کشاورزان را در بیمه محصولات مساعدت و مشاوره می‌دهند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول