اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس ستاد انتخابات یزد خبر داد:

راه‌اندازی سیستم جامع انتخابات در تمام حوزه‌های انتخاباتی یزد

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد انتخابات استان یزد از راه‌اندازی سیستم جامع انتخابات در تمام حوزه‌های انتخاباتی استان یزد در انتخابات مجلس خبر داد.

راه‌اندازی سیستم جامع انتخابات در تمام حوزه‌های انتخاباتی یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، مهدی تقوایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بخشداری عقدا که با حضور مسئولان ستاد انتخابات استان، بخشدار و جمعی از کارکنان بخشداری عقدا برگزار شد از راه‌اندازی سیستم جامع انتخابات در تمام حوزه‌های انتخاباتی استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: در تمام نقاط کشور 25 فرآیند تعریف شده انتخابات به صورت تمام مکانیزه برگزار می‌شود و تجهیزات و امکانات لازم از طریق دستگاه‌های اجرایی تامین خواهد شد.
تقوایی عنوان کرد: در بحث آی.تی 10 درصد حوزه‌های انتخابیه استان یزد تمام مکانیزه و 90 درصد نیز نیمه مکانیزه هستند.
مدیرکل سیاسی استانداری یزد با بیان اینکه پنج تا هفت نفر در شعب سیار با توجه به جمعیت حوزه‌های انتخاباتی فعالیت می‌کنند، بیان داشت: این افراد با سمت رئیس شعبه، نایب رئیس و سه تا پنج نفر نیز به عنوان منشی، آرا مردم در مناطق صعب‌العبور و ویژه را اخذ می‌کنند.
تقوایی با اشاره به مراحل اخذ رای در سیستم جامع انتخابات اظهار داشت: در نخستین مرحله مشخصات فرد با وارد شدن کد ملی و سایر اطلاعات استعلام و در ظرف چند ثانیه مشخص می‌شود که آیا مجاز به رای دادن هست یا نه.
وی ادامه داد: در مرحله دوم مشخصات فرد به صورت تمام خودکار در مرکز ثبت اسناد و هیئت نظارت کنترل می‌شود.
جانشین رئیس انتخابات استانداری یزد عنوان کرد: با نخستین ارتباط با وزارت کشور که توسط اپراتورها انجام می‌شود، اطلاعات اشخاص در کمترین زمان ممکن بر صفحه رایانه شعبه اخذ رای قرار می‌گیرد.
مدیرکل سیاسی استانداری یزد با بیان اینکه سایر مراحل اخذ رای نیز در سیستم جامع انتخابات انجام می‌شود، تصریح کرد: تمام ارتباطات لازم در قالب نرم افزار GSM modem که با دقت فوق‌العاده عمل می‌کند، صورت می‌گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: با حضور باشکوه و پرشور مردم در صحنه انتخابات، شاهد تشکیل و فعالیت مجلسی پویا، منسجم، بصیر و انقلابی‌تر برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم باشیم.
تقوایی همچنین ضمن بررسی روند برگزاری انتخابات پیشین در بخش عقدا به آسیب‌شناسی و تحلیل نقاط ضعف و قوت این بخش از توابع شهرستان اردکان پرداخت.
جانشین رئیس انتخابات استان برای حل مشکلات و تامین تجهیزات و نیروی کافی قول مساعد داد و بر بهتر برگزار شدن انتخابات در بخش پر جمعیت عقدا تاکید کرد.
به گزارش فارس، در این بازدید مدیرکل فناوری و آی تی، مدیرکل اداری مالی و رئیس پشتیبانی همچنین دبیر انتخابات استانداری یزد حضور داشتند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول