اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار مدیرکل ارشاد قم مطرح شد؛

تاکید لاریجانی بر حمایت بیشتر از ناشران

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ناشران قشر فرهنگی نجیبی هستند که برای ارائه خدمات نیازمند کمک هستند.

تاکید لاریجانی بر حمایت بیشتر از ناشران
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به ضرورت تلاش مسئولین قم برای تحقق نظر مراجع تقلید اظهار کرد: انتظار علما این است که فضای فرهنگی و دینی قم از هر نظر مطلوب باشد و این امر انتظار بجایی است.
وی افزود: فعالیت مسئولین قم باید سبب ایجاد فضایی پرتحرک و دینی در این شهر شود زیرا قم قطب فرهنگی و دینی کشور بوده و ظرفیت‌های قم در این زمینه فراوان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز به کار اسماعیلی‌طبا به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: انتظار می‌رود فعالیت‌های شما، این فضا را پرتحرک و دینی کند.
وی با بیان اینکه قم قطب فرهنگ و هنر دینی است، بیان داشت: فعالیت‌های شما باید به گونه‌ای باشد تا فیلمنامه‌ها از نظر سوژه و صحنه‌های حساس هنری از فکر دینی بهره بگیرند.
لاریجانی خواستار توجه به مناطق محروم قم شد و گفت: لازم است در مناطق محروم به ویژه نیروگاه، کانون‌های فرهنگی و هنری احداث کرده و نیز مراکزی برای فعالیت جوانان این مناطق در نظر گرفته شده و تقویت شود.
وی تاکید کرد: استعدادهای هنری خوبی در قم وجود دارد که باید آنها را در همان مسیری که در کلان تعریف شده است مورد تشویق قرار داد و زمینه‌های رشد آنها را فراهم کرد.
نماینده مردم قم در مجلس در ادامه از ناشرین به عنوان نقاط قوت شهر قم یاد کرد و افزود: اصولا نشر بازار اقتصادی پرتحرکی نیست و باید به آنها کمک کرد و نباید گذاشت که زمین‌گیر شوند.
وی تصریح کرد: ناشران قشر فرهنگی نجیبی هستند و باید به آنها کمک کرد تا بتوانند خدماتشان را انجام دهند.
لاریجانی در پایان تاکید کرد: وزارت ارشاد نباید شما را مانند دیگر ادارات مستقر در استان‌ها تلقی کند بلکه با توجه به وجود حوزه علمیه و ظرفیت موجود در آن باید امکانات و اعتبار تخصیص دهد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول