اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

ناشران آذربایجان غربی به سمت کیفی‌سازی حرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ناشران آذربایجان غربی به سمت کیفی‌سازی محصولات فرهنگی خود گام بر می‌دارند.

ناشران آذربایجان غربی به سمت کیفی‌سازی حرکت می‌کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌باقر کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن دولت نهم سپس دهم در حوزه نویسندگی و نشر کتب مختلف رشد قابل توجهی روی داد به طوری که هم‌اکنون تعدادی از ناشران استان با استاندارد کردن کتب منتشره خود در  حال تبدیل به احسن هستند.
وی افزود: برخی از ناشران با وجودی که فعالیت خود را در این حوزه به تازگی آغاز کرده‌اند ولی به دلیل پشتکار شخصی و اعمال حمایت‌های گسترده به استانداردهای مورد توجه در ارتباط با تعداد کتب منتشره نزدیک شده‌اند که امید است این موضوع به زودی محقق شود.
 وی ادامه داد: همچنین علاوه بر افزایش تعداد کتب منتشره در راستای رعایت اصول فنی هم اقدامات موثری انجام دهند.
این مسئول با بیان اینکه در آذربایجان غربی حدود 65 ناشر در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع به واحد انتشاراتی که سالانه حدود 20 عنوان کتاب به چاپ می‌رساند ناشر موفق و فعال گفته می‌شود که تعدادی از ناشران در استان ما برای رسیدن به این تعداد با جدیت مضاعف در حال تلاش هستند.
وی در ادامه گفت: در بانک اطلاعاتی اداره کل، اطلاعات تعدادی از نویسندگان و مولفان ثبت و ضبط شده است به طوری که طبق اطلاعات موجود، در آذربایجان غربی 200  نفر در حوزه نویسندگی و 130 نفر هم در حوزه تالیف فعالیت می‌کنند به طوری که در رشته‌ها و زمینه‌های گوناگون به تولید محصولات فرهنگی مبادرت می‌کنند.
کریمی با بیان اینکه در استان‌های دیگر صنعت چاپ و نشر از وضعیت مطلوبتری برخوردار است، ادامه داد: در استان‌هایی مانند قم، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی صنایع چاپی رشد قابل توجهی داشتند تا جایی که حتی در بعضی از استان‌ها نیز نسبت به راه‌اندازی شهرک‌های چاپ و نشر اقدام می‌شود.
این مسئول به ایجاد فضای رقابتی در بین استان‌ها اشاره کرد و گفت: وجود فضای رقابت سالم بین فعالان حوزه‌های مختلف به ویژه چاپ و نشر کتاب منجر می‌شود که استان‌های عقب‌افتاده در راستای رشد و پرورش خود چاره‌اندیشی کنند تا در عرصه کلان بین سایر رقیبان بتوانند نتایج فعالیت‌های خود را با سرافرازی عرضه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به خریداری کتاب سال گذشته از همه مولفان و نویسندگان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار از همه نویسندگان و ناشران در مجموع به ارزش 350 میلیون ریال کتاب خریداری شد با وجودی که رقم چندان درشتی در برابر حجم وسیع فعالیت‌های آنها نیست ولی امیدواریم برای تداوم این اقدام همچنان شرایط فراهم شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول