اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس:

هیئت‌های مذهبی اجازه ورود به مسائل حزبی را ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس گفت: هیئت‌های مذهبی اجازه ورود به مسائل حزبی، باندی و جناحی را ندارند و امضاء و تأیید برخی طومارها از سوی این هیئت‌ها خلاف قانون است.

هیئت‌های مذهبی اجازه ورود به مسائل حزبی را ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام حسن آزاد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سطح شهرستان طبس حدود 90 هیئت مذهبی شناسایی شده و مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: فلسفه تشکیل هیئت‌های مذهبی، راه‌اندازی تشکل دینی در راستای تبیین معارف دینی و همچنین مسائل سیاسی مدنظر اسلام است که اداره تبلیغات اسلامی بر فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی هیئت‌های مذهبی به‌طور دقیق نظارت دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس یادآور شد: دین از سیاست خارج نیست و دیانت عین سیاست و سیاست عین دیانت است، اما منظور از سیاست، سیاست دینی و براساس موازین شرعی است، نه حزب‌زدگی.
وی افزود: اینکه یک واعظ مسائل سیاسی روز مانند استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و فساد، امر به معروف نهی از منکر، لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات، ملاک‌های انتخاب اصلح در انتخابات و... را تبیین کند اشکالی ندارد، اما هیچ هیئت مذهبی اجازه ورود به مسائل حزبی، باندی و جناحی را ندارد و در صورت ورود هیئت‌های مذهبی به این مسائل پس از تذکرات اولیه، برخورد لازم انجام خواهد شد.
آزاد تصریح کرد: باتوجه به اینکه هیئت‌های مذهبی نماینده رسمی مردم محسوب نمی‌شوند، امضاء و تأیید برخی طومارها از سوی این هیئت‌ها خلاف قانون است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول