اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

آموزش و پرورش درگیر مسائلی سیاسی و جناحی نشود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:‌ اینکه شما خودتان را درگیر مسائل جناحی و سیاسی نکرده‌اید، بسیار خوب است و همین سبب شده بیشتر موفقیت به‌دست آورید.

آموزش و پرورش درگیر مسائلی سیاسی و جناحی نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت‌های ایشان اظهار داشت:  شما چند امتیاز دارید که سبب موفقیتتان شده است، یکی اینکه برای این کار انگیزه دارید و مسئولیت‌پذیر هستید برای همین در این وزارتخانه شما تاکنون موفقیت‌های خوبی داشته‌اید.
وی تصریح کرد: فکرتان هم باز و به روز است، این فکر باز سبب می‌شود تحولی بنیادین در سراسر آموزش و پرورش انجام بگیرد، سوم این که اهمیت کارتان را می‌دانید، کسی ممکن است کاری بپذیرد ولی اهمیت کار را نداند و به خاطر آن سرمایه‌گذاری درستی انجام ندهد؛ اما شما به کار خود اهمیت می‌دهید و به یک معنی کلید مملکت در دست شماست.
این مرجع تقلید تاکید کرد: اینکه شما خودتان را درگیر مسائل جناحی و سیاسی نکرده‌اید، بسیار خوب است و همین سبب شده بیشتر موفقیت به‌دست آورید.
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به موفقیت‌های مختلف در وزارت آموزش و پرورش افزود: برای اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌های ما  متحول شود باید سه شاخصه مهم اصلاح برنامه‌ها، «کتاب‌ها و استاد را به طور جدی مدنظر قرار داد.
وی یادآور شدند: اگر برنامه، کتاب و استاد خوب داشته باشیم می‌توانید مدارس و دانشگاه‌ها را متحول کنیم.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه در خصوص تدوین کتب درسی دانش آموزان بیان داشت: منتظر نباشید که حوزه‌ها برای شما کتاب بنویسد مواد خام و مطالب لازم و ضروری را از حوزه بگیرید، ولی تنظیم این کتاب‌ها را توسط معلمان با تجربه انجام دهید.
وی یادآور شد: حوزه منابع غنی و مواد لازم درسی را در اختیار دارد، شما می‌توانید از این منبع غنی بهره بگیرید.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی توجه به مسائل اخلاقی ـ اجتماعی را بسیار مهم برشمرد و افزود: مسائل اجتماعی و مختلف را از قرآن بگیرید، شما می‌توانید آیات مناسب برای دانش آموزان را با استفاده از کارشناسان متبحر انتخاب کنید و برای دانش آموزان ارائه کنید.
وی تصریح کرد: توجه به تفسیر و ترجمه قرآن بسیار مهم است، اما نیازمند به کارگروهی است که کارگروهی به این امر مهم بپردازند و به صورت کارشناسی شده این موضوع را دنبال کنند تا تاثیر بیشتری در میان دانش آموزان داشته باشد.
این مرجع تقلید افزود: سفارش کنید کسانی که کتاب درسی تنظیم می‌کنند علاوه بر اینکه به صورت مستقیم به مسائل مهم دینی و اجتماعی و اخلاقی می‌پردازند آنها را به طور غیر مستقیم نیز بیان کنند، از این شیوه‌ها بهره‌ای بیشتری می‌توانید بگیرید.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: عنوان‌ها و تیترهایی که در کتاب‌ها انتخاب می‌کنید بسیار دقت کنید که از نظر روانی بسیار مؤثر است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول